کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فروش خودرو

به گزارش رکنا از قم، سرهنگ "میکائیل قهرمانپور" اظهارداشت: فردی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد ریال از طریق سایت دیوار شد، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ یک میلیارد ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز و پس از پرداخت کسی جوابگوی وی نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

سرهنگ قهرمانپور به شهروندان توصیه کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید، همچنین خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام داده و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: شهروندان در صورتی که بدین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند با سامانه 110 مرکز فوریت های پلیسی استان و یا با شماره تلفن 02521825561 پلیس آگاهی تماس گرفته تا همکاران در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

نظری/ قم

 

کدخبر: 800798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟