کار مطالعاتی و آسیب‌شناسی پُل قدیم خرمشهر آغاز شد/ ایجاد منع تردد ماشین‌آلات سنگین تا چند روز آینده

به گزارش رکنا از خوزستان، تعدادی از شهروندان خرمشهر ، از آسیب‌های وارد شده به پل قدیم خرمشهر و تردد روی این پل ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

غلامرضا تُرک معاونت امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: ایجاد راه‌بند‌های ارتفاعی، منع تردد ماشین‌آلات ۱۰ چرخ و ۶ چرخ، ممنوعیت تردد ماشین‌آلات با ارتفاع ۲.۴ متر به بالا و بیش از چهار تُن از تمهیداتی بود که توسط شرکت مشاور ارائه و شهرداری خرمشهر نسبت به انجام آن اقدام کرد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: متأسفانه برخی رانندگان بدون توجه به علائم راهنمایی موارد منع تردد را رعایت نکرده و باعث شکسته شدن راه‌بند‌ها شدند. راه‌بندهای جدید تا چند روز آینده برای ایجاد محدودیت‌های تردد و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به پُل نصب می‌شوند.

تعمیر پل خرمشهر

معاونت امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر با بیان اینکه یکی از بهترین مشاوران کشور کار مطالعاتی پُل قدیم خرمشهر را برعهده گرفته است، ادامه داد: ۱۵ روز پیش کار مطالعاتی و آسیب‌شناسی پل قدیم خرمشهر آغاز و طبق اعلام مشاور ۲ تا ۳ ماه زمان‌ برای این کار نیاز است.

وی عنوان کرد: نقشه‌برداری، عکاسی و غواصی برای کارهای مربوطه این پُل به اتمام رسیده و انجام آزمایشات آن به دلیل ارسال نمونه‌ها به تهران کمی زمان‌بر است.

پل خرمشهر

تُرک با اشاره به اینکه طبق تحقیقات شرکت مشاور و آسیب‌شناسی‌های انجام شده ترد ماشین‌آلات سواری و سبک بر روی این پُل مشکلی ندارد، اضافه کرد: بعد از تکمیل مطالعات، طرح مقاوم‌سازی آن ارائه و بعد از تأمین بودجه، پیمانکار آن مشخص می‌شود. همچنین مدت‌زمان مقاوم‌سازی آن نیز بستگی به طرح آن دارد

 

 

کدخبر: 800606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟