هدف گذاری پرداخت 3 هزار فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی

به گزارش رکنا از کردستان؛  رضا طوسی ضمن تبریک خجسته سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  عنوان کرد: یکی از سرفصل های خدمات کمیته امداد کمک به بحث ازدواج مددجویان تحت حمایت است .

وی افزود: در این جهت کمیته امداد استان کردستان در سال گذشته دو هزار و 650 فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به دختران و پسران خانواده های تحت حمایت اهدا کرده که برای این تعداد بالغ بر 60 میلیارد اعتبار تومان هزینه شده است.

طوسی تصریح کرد: جهیزیه اهدایی به نوعروسان در سال گذشته و با اولویت  پرداخت به ایتام در قالب  پنج قلم کالای اساسی شامل:  یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی با ارزش ریالی 30 میلیون تومان بود که از محل اعتبارات این نهاد و کمک خیرین تامین شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جهت پیش بینی شده در سال جاری 3 هزار  فقره جهیزیه و هدیه ازدواج به مددجویان پرداخت شود که برای این تعداد ، حدود 90 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: همچنین ارائه مشاوره و شرکت زوجین در کلاس های آموزش خانواده و کمک به ازدواج مجدد بانوان از دیگر خدمات این نهاد در حوزه ازدواج است که به مددجویان ارائه می شود.

وی افزود: در کنار این خدمات،  در بحث ایجاد اشتغال برای این جوانان تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه نیز پرداخت خواهد شد.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 799309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟