پایش و نمونه برداری از 782 واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مهران شنتیائی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در طول سه ماهه اول سال جاری کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در حوزه محیط انسانی و پایش و نظارت بر امور صنایع و واحدهای کارگاهی و خدماتی،  782 واحد صنعتی را بازدید و از نظر رعایت اصول و قوانین محیط زیستی و آلایندگی مورد پایش قرار داده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود:  از این تعداد 186 مورد مربوط به نمونه برداری از واحدها بوده است که اغلب خروجی پساب، دودکش و صدا در واحدهای صنعتی و خدمانی از نظر استانداردهای زیست محیطی مورد سنجش و آنالیز قرار گرفته است.

مهران شنتیائی گفت: 118 نظارت بر تصفیه و بازچرخانی پساب (فاضلاب) واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی    بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری 24 مورد خوداظهاری واحدهای صنعتی،10مورد پایش و نمونه برداری منابع آب زیرزمینی استان، 5 مورد بازدید و کنترل فنی آزمایشگاههای معتمد، 15مورد بهره برداری و نظارت بر سیستم های پایش لحظه ای منابع زیستی و بازدید و 128مورد پایش مراکز دفع و مدیریت پسماند صورت پذیرفته است.                                   

وی درباره اخطارهای صادره به واحدها هم گفت: در سه ماه نخست تعداد 322 اخطار رفع آلایندگی برای واحدهای صنعتی و خدماتی صادر شده است که از این تعداد 31مورد ارجاع و معرفی به دادگاه انجام شده است.

 

کدخبر: 799234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟