درختان پوسیده چهارباغ عباسی رفع خطر شدند

به گزارش رکنا از اصفهان،محمدعلی سمیعی با اعلام این خبر گفت: تعدادی از درختان نارون چهارباغ عباسی که مبتلا به پوسیدگی درونی شده‌اند، با همکاری کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رفع خطر شدند.

وی با بیان اینکه دو اصله درخت نارون در گذر فرهنگی چهارباغ دچار آفت‌زدگی کامل شده است، اضافه کرد: این درختان به دلیل وجود آفت و خشکسالی، از درون پوسیده اند که این پوسیدگی موجب کاهش آب‌رسانی به قسمت‌های بالایی درخت می‌شود و در نتیجه ممکن است وزش باد شدید سبب سقوط یا شکستگی آنها شود.

سمیعی اضافه کرد: قطع یا هرس درختان آفت‌زده و بیمار برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به دیگر درختان چهارباغ عباسی طبق نظر تیم‌های گیاه‌پزشکی مناطق یک و سه شهرداری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم که در صورت مشاهده موارد مربوط به پوسیدگی درختان، موضوع را به اطلاع مدیریت پروژه چهارباغ عباسی برسانند و یا با سامانه 137 تماس بگیرند.

رصد و پایش درختان چهارباغ عباسی در حال انجام است

مدیر پروژه چهارباغ عباسی با اشاره به دستور شهردار اصفهان، از رصد و پایش درختان چهارباغ عباسی که برخی از آنها حدود ۱۰۰ سال قدمت دارند، خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که سال آینده یک برنامه جامع و کامل در حوزه فضای سبز چهارباغ عباسی با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تدوین کنیم.

اصفهان-عاطفه باقری

 

کدخبر: 799126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟