اجرای طرح «سلامت یار»، سرمنشأ ارائه خدمات ویژه به بیماران است

به گزارش رکنا از،  سیاوش غلامی با بیان اینکه اجرای طرح ملی سلامت یار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر آغاز شده است، گفت: این طرح با هدف خدمت به مردم و به عنوان مکمل طرح تحول سلامت به اجرا در می آید.

غلامی با بیان اینکه اجرای این طرح، بخشی از طرح تحول سلامت محسوب می شود که در حوزه خدمات پشتیبانی و خدمات غیر از دارویی و درمانی بسیارمهم است، افزود: به علت تراکم ارائه خدمات در بیمارستان ها، به خدماتی که کار مستقیم پزشکی و پرستاری نیست، توجه نشده و در واقع نیاز به مراقبت مهربانانه در این بخش ها احساس می شود.

در ادامه بهزاد پرستش معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه برای بیماربعد از هزینه های سنگین بیمارستانی دریافت این خدمات بسیار ضروری است، گفت: به نظر میرسد طرح سلامت یار، می تواند سرمنشایی برای فرهنگ سازی در بخش ارائه خدمات ویژه به بیماران باشد.

پرستش در ادامه ابراز امیدواری کرد: با انجام کارهای داوطلبانه و اشاعه فرهنگ داوطلبی که نیاز امروز جامعه ماست، مردم به یکدیگر دلبستگی و وابستگی بیشتری پیدا کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد داوطلبانه با سابقه خدمت یکصد ساله در ایران است و کار داوطلبانه درجمعیت هلال احمر نهادینه شده است.

بهزاد پرستش با اشاره به اینکه خدمات بیمارستانی بسیار پرحجم و پیچیده است، افزود: این طرح به کادر بیمارستان برای جلب رضایت بیماران کمک بسیاری می کند.

پرستش با اشاره به اینکه طرح سلامت یار به صورت پایلوت در بیمارستان رازی رشت اجرایی خواهد شد، گفت: عمده تمرکز در این طرح بر مسائل ترویجی و اطلاع رسانی است و با اجرای پایلوت طرح، نقاط ضعف طرح مشخص می شوند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان با تاکید بر اینکه نحوه گزینش داوطلبان برای مشارکت در طرح سلامت یاران بسیار مهم است، اظهار داشت: کسانی که انگیزه و سابقه خدمات داوطلبانه دارند، وارد این کار خواهند شد تا خدمات آن ها رضایت حداکثری بیماران را به دنبال داشته باشد چرا که آن چیزی که در ذهن بیمار ماندگار می شود، نحوه برخورد از او در بیمارستان است.

شایان ذکر است؛ در این راستا، پیش از ظهر روز جاری، نشستی توجیهی با داوطلبان این جمعیت در بیمارستان رازی رشت با حضور بهزاد پرستش معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان و ریاست بیمارستان مذکور بر گزار شد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 798565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟