ظرفیت مراکز ترک اعتیاد استان  جوابگو نیاز استان نیست/وجود خلا قانونی در برخورد با معتادین و متخلفان مواد مخدر

به گزارش رکنا از رشت، سرهنگ علی احمدپور سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  از شناسایی 11 باندتهیه و توزیع مواد مخدر و دستگیری  6700 قاچاقچی و توزیع کننده خرد و نگهداره مواد در سه ماه نخست امسال  خبر داد.

ایشان همچنین از افزایش 50 درصدی برخورد با قاچاقچیان در سال جدید خبر داد و گفت:از آغاز امسال بیش از 900 مرحله طرح در سطح استان  اجرا شد که این  طرح‌ها با توجه به تعداد مناطق جرم‌خیز در شهرستان‌ها اجرایی شد که در مجموع  بیش از   970 کیلوگرم انواع مواد مخدر در قالب این طرح ها کشف و ضبط شد

احمد پور همچنین از دستگیری بیش از 300 معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون در سطح استان خبر داد.

ظرفیت مراکز ترک اعتیاد استان  جوابگو نیاز استان نیست

ایشان در خصوص ظرفیت مراکز ترک اعتیاو استان نیز گفت :تعداد مراکز ترک اعتیاد ماده 16 در حال حاضر جوابگو نیاز استان نیست  و با تدابیر استانی، استاندار و مرکز مبارزه با مواد مخدر استان تلاش بر افزایش ظرفیت این مراکز است.  در حال حاضر مرکز ماده 16  لاکان ظرفیت 50 نفر را دارد که تا یک ماه آینده این ظرفیت به تعداد 260 نفر افزایش خواهد یافت هر  چند که ایده آل و دور نمای ما ارتقا آن به 500 نفر  است او  همچنین با توجه  به افزایش  20 درصدی آمار دستگیری خانمهایی که درگیر معضل اعتیاد به مواد مخدر هستند اعلام کرد، در صدد هستیم که مرکزی نیز برای بانوان ایجاد کنیم.

23 تا 40 سالگی سن رایج اعتیاد در استان

 سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی گیلان در صحبت های خود از کاهش سن اعتیاد و سن رایج اعتیاد در استان گیلان گفت و افزود، در حال حاضر از 23 سال تا 40 سن رایج اعتیاد در سطح استان میباشد که فرد در این مدت به صورت آشکار روی به اعتیاد می‌آورد و اعتیاد پنهان در سن زیر 23 سال است زمانی که فرد به صورت تفننی به سمت مواد می رود و این معضل  زمانی میتواند خطرناک تر باشد که فرد به سمت مصرف روزانه کشیده شود.

وجود خلا قانونی در برخورد با متخلفان مواد مخدر

احمد پور از خلا قانونی که در برخی موارد در  برخورد با متخلفان حوزه ی مواد مخدر وجود دارد گفت: کیمیکال، قارچ مارش رو، گل و حشیش از جمله مواد مخدری هستند که به دلیل خلا قانونی  که وجود دارد ما را در برخورد با متخلفین دچار چالش میکند، پس از تلاش فراوان و اقدام پلیس و  دستگیری افرادی که این مواد همراه آنها باشد آنها با ارائه یک فیش حقوقی به عنوان وثیقه بدون هیچ تنبیه و جزایی  میتواند آزاد بشوند.

پلیس با کم ترین داشته ها بزرگ ترین کارها را انجام می دهد

او در خصوص تلاش پلیس در سالهای پس از انقلاب و از خود گذشتگی آنان در این دوران نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای  انقلاب تاکنون 3850 شهید حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم که این تعداد در یک سال اخیر 38 نفر بوده که 2 نفر آن از گیلان بوده اند. و همچنین به سود آوری و طمع ورزی قاچاقچیان هم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر  بعد از قاچاق سلاح ، انسان قاچاق مواد مخدر در دنیا به عنوان  سود آور ترین قاچاق شناخته میشود.

او در صحبتهای خود به قرص لاغری گلوریا و سیگار های الکترونیکی( ویپ) نیز اشاره کرد و گفت : آنها نیز به دلیل داشتن مقداری متا آمفتامین اعتیاد آور هستند.

سرهنگ احمد پور در صحبت های خود از تعداد متهمان دربند که به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندانها  هستند گفت : از مجموع زندانیان خانم در زندانها 47 درصد و در آقایان 60درصد  زندانیان، به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندانهای استان هستند.

ایشان در پایان صحبت  های خود به کشف و ضبط مجموعا 8 تن مواد مخدر در استان طی دوسال اخیر اشاره کرد و گفت:همشهربان عزیز میتوانند به صورت شبانه روزی  با ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر به شماره ۳۳۵۹۳۰۰۷  تماس بگیرند و کمک خوبی به شناسایی شبکه های حرفه ای توزیع مواد مخدر کنند. 

رشت /مرجان گودرزی 

 

 

کدخبر: 797747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟