دستگیری باند حفاران غیرمجاز در دیواندره

به گزارش رکنا از کردستان؛  سرهنگ رسول مرادی روز پنج‌شنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱ در این‌باره، گفت: در پی دریافت گزارش واصله از انجمن دوست‌داران میراث‌فرهنگی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای سراب قروه‌خان از توابع شهرستان دیواندره، موضوع توسط یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی استان و با هماهنگی پاسگاه انتظامی گاوه‌شله به‌صورت ویژه پی‌گیری شد.

 

 

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: پس از حضور در محل، پنج حفار غیرمجاز با هویت بومی در این روستا دستگیر شدند.

 

او افزود: در این عملیات یک دستگاه موتور برق، دریل هلتی به‌همراه بیل و کلنگ کشف و ضبط، و متهمین برای بررسی پرونده و اعمال قانون به مرجع قضایی ارجاع داده شدند.

 

سرهنگ مرادی، ضمن تقدیر از دوست‌داران میراث‌فرهنگی، نیرو‌های خدوم و تلاشگر انتظامی و یگان حفاظت اداره‌کل، یادآور شد: «شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ به‌صورت شبانه‌روزی، با فرماندهی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان تماس حاصل نموده تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرائم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 798381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟