شیان، میزبان سومین جشنواره توت‌فرنگی می‌شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ پیام مجیدی روز چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۱ در این‌باره، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی، صبح روز جمعه ۱۰ تیرماه با حضور استاندار کردستان، مسئولان استانی و شهرستانی، گروهی از گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی در روستای هدف گردشگری شیان برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج، افزود: معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری کشاورزی، رونق و توسعه صنعت گردشگری، برداشت و معرفی توت‌فر‌نگی به‌عنوان اصلی‌ترین محصول این منطقه، جذب گردشگر و... از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

او عنوان کرد: شهرستان سنندج دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی است.

 

مجیدی با بیان اینکه، گردشگری کشاورزی می‌تواند بیشترین میزان اشتغال‌زایی را در این شهرستان ایجاد کند، گفت: رونق گردشگری کشاورزی ضمن توسعه اقتصادی، باعث می‌شود جاذبه‌های گردشگری روستا معرفی و شناخته شوند.

 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج، یادآور شد: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش گردشگری کشاورزی، موجبات پویایی اقتصاد بومی منطقه بیش ازپیش فراهم شود.

 

او بیان کرد: این جشنواره به‌همت این اداره و با همکاری جهاد کشاورزی، اداره تعاون روستانی، بخشداری سیروان و دهیاری روستای شیان برگزار می‌گردد.

گفتنی است، روستای هدف گردشگری شیان از توابع بخش سیروان، سال ۹۷ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است. 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 798204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟