مبارزه با مواد مخدر تنها از عهده یک دستگاه دولتی بر نمی آید

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، عین الله کشاورز ترک در نشست پیشگیری  از آسیب های اجتماعی در جامعه کار و تولید در هفته مبارزه با مواد مخدر، با تاکید بر آگاهی بخشی در حوزه مواد مخدر، گفت: متاسفانه اقشار مختلف جامعه از دانشجویان و کارگران آگاهی لازم را در خصوص مواد مخدر ندارند و ممکن است از سر ناآگاهی در دام آن گرفتار شوند بنابراین باید رسانه ها در این حوزه همکاری و ورود جدی داشته باشند.

وی گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها به سمت و سویی برویم که مبارزه با مواد مخدر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و استعمال قلیان و سیگار در اماکن و فضاهای عمومی به عنوان یک ضد ارزش تلقی گردد.

این مسوول اضافه کرد: از تشکل های کارگری استان انتظار داریم به مساله مبارزه با مواد مخدر در جامعه کار و تولید استان ورود کنند و برنامه و اهداف مشخصی در این زمینه داشته باشند.

کشاورز ترک افزود: پیشگیری از شیوع مواد مخدر بر سه اصل آگاهی، آموزش و مشاوره متمرکز است و باید برنامه جامع و مدونی در این زمینه از سوی تشکل های کارگری و کارفرمایی طراحی و اجرا شود.

کشاورز ترک با اشاره به تلاش های نظام برای مقابله با مواد مخدر، گفت: جمهوری اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر با تمام توان و ظرفیت وارد شده و کار سختی را انجام می دهد چون ایران در گذرگاه مواد مخدر قرار دارد و این موضوع خطرات و تهدیدات زیادی را برای کشور به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر، سه هزار و ۸۵۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است ولی دشمنان و استکبار جهانی با توسعه و هدایت مواد مخدر به خاورمیانه به فکر تحقق اهداف شوم و استکباری خود هستند و باید با آنها مقابله کنیم.

 

 

 

کدخبر: 798362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟