کاهش دادخواست‌های مراجع حل اختلاف کارگری قزوین

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تعداد دادخواست‌های کارگری و میانگین مدت زمان رسیدگی به آنها در هیات‌های مراجع حل اختلاف استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ما رضا گروسی اظهار کرد: کاهش دادخواست‌های مراجع حل اختلاف استان در ۹ ماهه سال جاری با تلاش و کوشش کارشناسان روابط کار و اعضای مراجع حل اختلاف و شرکای اجتماعی مربوط شامل کانون‌های کارگری و کارفرمایی و تشکیل جلسات سه جانبه گرایی و همچنین راهنمایی و ارشاد از سوی واحدهای مشاوره در سطح ادارات شهرستان رقم خورد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای مراجع حل اختلاف و کارگران و کارفرمایان و اصناف تأثیر بسزایی در این امر داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: کارشناسان روابط کار، مراجع حل اختلاف و اعضای کمیته سه جانبه گرایی بر پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفرمایی تمرکز کرده اند و در صورت بروز اختلاف، حل و فصل آنها را از طریق سازش و میانجیگری در دستور کار دارند.

گروسی خاطر نشان کرد: در سال ۹۹، ۲ هزار و ۷۶۹ دادخواست کارگری در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده؛ درحالیکه این رقم در مدت مشابه قبل ۲ هزار و ۸۷۸ مورد بوده است.

وی بیان کرد: هیات‌های حل اختلاف استان نیز در سال جاری ۹۴۰ رای و در سال گذشته یک هزار و ۲۹۶ رای صادر کرده اند و میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این مراجع از ۳۸.۰۶ روز به ۲۹ روز کاهش یافته است.

گروسی در پایان گفت: مراجع حل اختلاف استان در ۹ ماه امسال یک هزار و ۱۲ رای سازشی و در مدت مشابه قبل یک هزار و ۳۶۶ رای صادر کرده اند که باید از تلاش‌های آنها برای حل اختلاف کارگر و کارفرما از طریق سازشگری تشکر کرد.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

 

کدخبر: 653620 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟