شرکت توزیع برق اصفهان ۸۰ درصد تعهدات مدیریت مصرف را در بخش روشنایی عملیاتی کرد

به گزارش رکنا از اصفهان،وزارت نیرو در این راستا برنامه ها و طرح های ویژه ای را به صنعت برق اعلام نموده است به طوری که با اجرایی شدن این برنامه ها از بروز خاموشی های ناگهانی در بخش های صنعت؛ کشاورزی و همچنین خانگی پیشگیری کند، شاید مهمترین روش برای ایجاد تراز تولید و مصرف همکاری بیشتر ادارات و دستگاههای اجرایی ، انعقاد تفاهم نامه همکاری با صنایع ، استفاده از پتانسیل دیزل ژنراتورها ، برگزاری جلسات با کشاورزان و صنایع و...باشد اما یکی از روش ها که به نظر می رسد همپوشانی موثری در کاهش مصرف داشته یک در میان کردن  چراغ های روشنایی پارک ها ، بزرگراهها و ورودی های شهرها به جز مراکز و نقاط حادثه خیز و پر خطر بوده است . 

در نشست مدیریت کاهش پیک بار در شرکت توانیر که با حضور همایون  حا ئری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی،  آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر ، حمید رضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر و محمد اله داد  معاون هماهنگی انتقال توانیر و تمام شرکت های توزیع در شامگاه سه شنبه ۸ تیرماه برگزار شد بر مدیریت مصرف برق و برق رسانی مداوم و با کیفیت تاکید شد .

مهندس همایون حایر ی پس از انتخاب شرکت توزیع برق اصفهان در خصوص روش های مدیریت مصرف و شیوه های کاربردی آن ؛ عملکرد این شرکت را  ‌در بخش روشنایی جویا شد .

مهندس علیرضا کشانی سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گفت : در کنترل روشنایی معابر،  فضای سبز سطح شهر و نور پردازی ها به میزان ۲۰/۰۵ مگاوات  در شهر اصفهان صرفه جویی شده است.

وی در ادامه گفت : ۶۷ هزار چراغ روشنایی معابر یک در میان شده که  کاهش مصرفی ۱۰ مگاوات در هر ساعت در شب را به همراه داشته است و همچنین با تبدیل ۳۸ هزار لامپ پر مصرف ۱۲۵ وات به ۲۰ وات ال ای دی ۳/۸ مگاوات در هر ساعت در شب صرفه جویی شده است .

کشانی تصریح کرد : صرفه جویی انرژی با تنظیم فتوسل های نجومی به طوری که با تنظیم آن ربع ساعت در صبح زودتر خاموش شود و ربع ساعت در غروب دیرتر روشن شود   موجب شد ۲۵ صدم مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم .

وی ابراز داشت : کاهش روشنایی و نور پردازی اماکن ؛ پارک ها ؛ ارامستانها و مراکز فرهنگی و ورزشی ؛ پل ها ، معابر شهرداری به میزان یک مگاوات کاهش مصرف داشته که در این زمینه شهرداری همکاری تنگاتنگی را داشته است و ما را در این امر مهم یاری کرده است و همچنین  در حوزه روشنایی ساختمان های اداری و محوطه ها به میزان ۲ مگاوات مدیریت مصرف انجام گرفته است .

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گفت :  در زمینه روشنایی سایت ها ، معابر و مراکز نظامی نیز ۲ مگاوات مصرف کاهش یافته است و لوستر فروشی ها و میوه فروش ها نیز  به میزان یک مگاوات  ما را در مدیریت مصرف همراهی کردند .

وی به تعهدات و عملکرد توزیع برق اصفهان اشاره کرد و افزود : در حوزه کشاورزی ۲۵ مگاوات ، عمومی و اداری ۲۱ مگاوات ، مولدهای خود تامین ۲۳ مگاوات و در حوزه صنعتی ۷۵ مگاوات مدیریت بار صورت گرفته و به عبارتی شرکت توزیع برق اصفهان ۸۰ درصد تعهدات خود را به انجام رسانده است .

در این مراسم گزارش میدانی یک در میان کردن چراغ های روشنی به وسیله فیلمبرداری از بالا( کوات کوپتر) از حاشیه ضلع جنوبی زاینده رود  به سمع و نظر مدیران صنعت برق قرار گرفت .

گفتنی است مهندس حائری از عملکرد شرکت توزیع برق اصفهان تشکر و قدر دانی نمود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 798169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟