فعالان بخش کشاورزی 5 ساعت، در مصرف برق صرفه جویی کنند

به گزارش رکنا از اصفهان،معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به اینکه  براساس مصوبه هیات وزیران که در18 اردیبهشت ماه امسال برای مدیریت مصرف برق به شرکت های توزیع برق  ابلاغ شد ، برای جلوگیری از خاموشی در بخش های  خانگی  و تجاری سقف مصرف برای صنایع، کشاورزی  و خانگی مشخص گردید افزود:تمامی تلاش مان این است که مانند سال قبل  خاموشی ها به بخش خانگی و تجاری نرسد.

 

مهردادجنتیان افزود: برنامه هایی تدوین شده است که در صنایع انرژی بر و شهرک های صنعتی محدودیت های ساعات فعالیت انجام شود.در همین زمینه شهرک های صنعتی یک روز برنامه خاموشی دارند که غالبا هم در روزهای جمعه است و صنایع نیز باید تعمیرات خود را در 3 ماه تعطیلات انجام دهند .

 

جنتیان ، تاکید کرد:همچنین ما از راه دور کلیه ادارت را پایش می کنیم و اگراداره ای دراین زمینه رعایت نکرد اخطار و سپس قطع خواهیم کرد .

 

وی تاکید کرد: هر سازمان ، صنعت و صنفی که مصرف برق بالای برق داشته باشد و به تذکرات شرکت برق توجهی نکند با دستور و حکم دادستان اقدام به قطع انشعاب خواهیم کرد.

 

 معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق اصفهان گفت: ۳۴ درصد مشترکین اصفهان پرمصرف هستند و ۶۶ درصد آنها پایین‌تر از الگو مصرف برق دارند و به‌طور قطع آنها تغییر تعرفه برق ندارند.

 

پاداش های شرکت توزیع  برق

 

 در ادامه این نشست ، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه شرکت توانیر وظیفه تولید، انتقال و توزیع برق را برعهده دارد، افزود: مدیریت مصرف برق درصنایع کوچک با محوریت شرکت توزیع برق اصفهان و صنایع بزرگ با محوریت شرکت برق منطقه‌ای است در حوزه صنایع فولادی نیز باید گفت برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا این صنعت مشکلات کمبود برق نداشته باشد.

مجتبی باطنی گفت: اگر مشترکان از الگوی مصرف خودشان 50 کیلووات کمتر برق مصرف کنند تقریبا به ازای هر کیلووات 500 تومان پاداش می‌گیرند که این پاداش در قبوض برق آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

وی درباره میزان مصرف برق در معابر عمومی نیز گفت: قرار شده  چراغ‌های روشنایی معابر یکی در میان روشن باشد تا هم در مصرف برق صرفه‌جویی شود و هم ایمنی و موارد مرتبط با آن تامین شود.

 

برنامه ریزی برای ساعات کار صنایع پرمصرف

 

همچنین مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان، با بیان اینکه تاکنون در بخش خانگی ، تجاری و  شهری هیچ خاموشی نداشتیم اما لازم است مدیریت مصرف برق انجام شود گفت:همه شهرک‌های صنعتی در راستای مدیریت مصرف برق باید یک روز کاری در هفته را به روز جمعه منتقل کنند و از ساعت 11 صبح تا 11 شب مدیریت مصرف برق داشته باشند.

مرسل صالحی افزود:صنایع کوچک با این جابه‌جایی پاداش دریافت می‌کنند. سال گذشته 17 میلیارد تومان پاداش پرداخت شد که 90 درصد آن در بخش صنعت بوده است. 1 میلیارد تومان هم برای استفاده از دیزل ژنراتورها پرداخت شد.

 

صالحی اظهار کرد: صنایعی مانند فولاد و سیمان در برخی روزها اجازه استفاده از 50 درصد دیماند و در برخی روزها اجازه استفاده از 10 درصد دیماند را دارند. برنامه استفاده از برق این صنایع با حضور نمایندگانی از این شرکت‌ها و شرکت برق تهیه شده است.

وی افزود: امسال 12 هزار تفاهم نامه برای مدیریت مصرف بهتر برق منعقد شده است. بر اساس میزان مدیریت مصرف اجباری، در بخش کشاورزی هر ساعت 48 مگاوات، عمومی و اداری 18 مگاوات، صنعتی 81 مگاوات و در مجموع 147 مگاوات مدیریت مصرف تکلیف شده است.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه اتاق پایش به منظور رصد لحظه‌ای مصرف در اصفهان تشکیل شده است، گفت: فعالان بخش کشاورزی باید در بازه ساعتی 12 تا 18 جمعا به مدت 5 ساعت، برق مصرف نکنند. در صورت عمل به این موضوع برق آن‌ها در 19 ساعت باقی‌مانده رایگان خواهد بود.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 792117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟