شهرک صنعتی شکوهیه به  علت نقص زیرساخت ها و عدم توجه به استانداردها در ساخت کارخانه ها سالی بیش از دو حادثه آتش سوزی رخ می دهد که متاسفانه تلفات جانی بر جای می گذارد. در هفتم تیرماه 1401 در   کارخانه موادشوینده شهرک شکوهیه قم آتش سوزی رخ داد.

معاون فنی و عملیات اورژانس قم گفت: یک کارخانه موادشوینده در شهرک شکوهیه قم عصر امروز طعمه حریق شد.

جلیل گودرزی فر گفت: ساعت ۱۵ و ۴۳ دقیقه امروز هفتم تیرماه یک کارخانه مواد شوینده در شهرک صنعتی شکوهیه  واقع در ۲۰کیلومتری شهر قم دچار آتش سوزی شد.

به گفته معاون فنی و  عملیات اورژانس قم این حادثه   چهار کشته  و ۷  مصدوم بر جای گذاشته است که دو نفر از مصدومان زن هستند.

گودرزی فر گفت: از هفت مصدوم  حادثه  شش نفر دچار سوختگی با درجات بالا ( ۹۰درصد)  شده اند که حال آنان وخیم گزارش شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس قم می گوید:  یک تن هم  بر اثر اضطراب ناشی از شدت حادثه  دچار حمله قلبی شده  است.

به گفته گودرزی فر  قرار است  مصدومان با سوختگی  ۹۰ درصد برای درمان به بیمارستان های سوانح سوختگی تهران و اصفهان منتقل شوند.

وی گفت:در این حادثه  ۷ دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه تیم های مدیریتی و پشتیبانی اورژانس ۱۱۵ قم برای نجات جان مصدومان به محل  آتش سوزی اعزام شده است.

به گفته اروجی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که احتمالا نشت گاز علت این حادثه بوده است.

مدیر آتش نشانی شرکت شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: دو سوله و یک انبار کارتن های خالی ویژه بسته بندی محصولات طعمه حریق شد.

محسن منصوری افزود: عملیات اطفا حریق در نیم ساعت اول حادثه انجام شد و عملیات های جداسازی و لکه گیری بیش از دو ساعت زمان برد.

 

مدیرعامل اسبق آتش نشانی استان قم گفت: این کارخانه  مواد شوینده و شیمیایی و حشره کش تولید میکرد که مواد اولیه آن می تواند موجب احتراق شود.

مدتی هست که موضوع سگ های ولگرد در قم و سایر شهرها به یک معضل تبدیل شده است سگ های بی صاحب رها شده در سطح شهر و روستا یک آسیب جدی به شمار می آید از حاشیه شهرها که عبور کنیم به روستاها می رسیم  در روستاها نیز تعداد سگ های ولگرد بی صاحب بیداد می کند عصر روز 7تیرماه در دامشهر قم یک کودک 4ساله بی گناه با حمله چند قلاده سگ مواجه شد که منجر مرگ دلخراش  آن کودک شد.

تلاش پزشکان و پرستاران برای نجات جان کودک ۴ ساله قمی که مورد حمله چندین قلاده سگ قرار گرفته بود، بی نتیجه ماند.

 جلالی، رئیس بیمارستان شهدای قم گفت: ساعت ۱۳ روز گذشته  اورژانس ۱۱۵ یک کودک ۴ ساله بدحال که دچار حمله سگ‌ها در منطقه دامشهر قم شده بود را به این بیمارستان منتقل کرد.

به گفته او به محض ورود کودک، سریعا اقدامات اولیه انجام و این کودک در حال احیا و سی پی آر بود که عملیات اینتوبه گذاری برای کودک نیز انجام شد.

رئیس بیمارستان شهدا قم می گوید: کودک به سرعت به اتاق عمل منتقل شد و جراحان و متخصصان اقدامات لازم را برای کودک در اتاق عمل انجام داده و اقدامات لازم به منظور تراکوستومی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته دکتر جلالی  شدت جراحات و جای دندان های سگ بر روی گردن و همچنین سر کودک کاملا مشهود بود به گونه ای که بخشی از قسمت های تنفسی کودک پاره شده بود.

وی گفت: اقدامات درمانی و مراقبتی برای این کودک تا ساعت ۲۳ شب گذشته ادامه یافت اما به دلیل جراحات وارد شده بیش از اندازه، کودک متاسفانه جان خود را از دست داد.

نظری / قم

 

کدخبر: 798081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟