مصالحه 50 درصدی پرونده های شورای حل اختلاف قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی در جمع همکاران گفت: ماهیت تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد مصالحه میان منازعات مردم است و ارزش و قداستی که تلاش کارکنان این مرجع قضایی در حوزه صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین میان مومنان دارد، قابل بیان نیست و منزلت و جایگاه این عمل خیرخواهانه به کرات در کلام ائمه اطهار (ع) آمده است.

وی افزود: با صدور احکام قضایی فصل خصومت صورت می گیرد و شاید این شیوه مورد قبول یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهاً نیز موجب کینه‌توزی می شود و قطعاْ برکات مصالحه بدست نخواهد آمد، اما در صلح و سازش رضایت طرفین دعوا به معنای واقعی جلب می شود.

شعبانی در ادامه بیان داشت: آثار و برکات مصالحه در جامعه بسیار است و یقیناً با تحقق صلح و سازش و مصالحه، امنیت روانی افراد و جامعه به حال قبل باز می گردد و شاهد تبعات بعدی و گاهاً حوادث و اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: میانگین مصالحه در شوراهای حل اختلاف 50 درصد است که بر اساس آمارها این میزان در برخی شعب بیشتر بوده و از حیث عملکرد شورا قابل قبول است و نشان از تلاش و اهتمام همکاران قضایی و اداری دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: کار و تلاشی که همکاران شورای حل اختلاف متحمل می شوند کمتر از محاکم دادگاه نیست و از این حیث قدردان هستیم و بی تردید کوشش و اهتمام همکاران شورای حل اختلاف در جهت اصلاح ذات البین نزد خدای متعال اجر اخروی دارد.

گفتنی است است در این بازدید؛ رییس کل دادگستری استان از شعب و بخش های مختلف شورا بازدید و با همکاران دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

 

کدخبر: 797760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟