آتش سوزی باغات باغملک عمدی بود

به گزارش رکنا از خوزستان ، یونس منگشتی رئیس اداره امور اراضی شهرستان باغ ملک در تشریح دلیل آتش سوزی باغات باغملک در تاریخ سوم تیرماه ۱۴۰۱ گفت: با توجه به گزارش ارسالی مبنی بر آتش سوزی یک قطعه باغ در شهرستان باغملک ، به منظور بررسی دلایل این حادثه ،  تیم کارشناسی حقیقت یاب به محل حادثه اعزام و پرونده به شکل جدی در دستور کار قرار گرفت .

او افزود: شواهد موجود مبنی بر قطعه بندی غیر مجاز و قطع بخش عظیمی از درختان پیش از آتش سوزی به روشنی از غیر عادی بودن حادثه خبر می داد .

نابودی باغ

منگشتی با اشاره به قطع آبیاری طی ماه های گذشته توسط باغدار ادامه داد: باغدار صرفا به منظور حفظ ظاهر اقدام به نگهداری درختان حاشیه باغ طی چند ماه گذشته نموده بود و برای مدت زمان طولانی باغ را به حال خود رها نموده بود . 

منگشتی با تایید عمدی بودن آتش سوزی گفت :  نابودی عمدی باغ توسط باغدار توسط تیم کارشناسی محرز تشخیص داده شد و  به همین دلیل به منظور رسیدگی به جرم صورت گرفته ، برای صاحب یا صاحبین باغ ، پرونده ای تشکیل و  به زودی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد .

او در پایان گفت : در صورتیکه تمامی دستگاه های مرتبط در جهت جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز و قطع باغات با اداره امور اراضی جهاد کشاورزی همکاری نکنند در آینده نزدیک اثری از باغات باغملک دیده نمی‌شود .

 

کدخبر: 797306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟