صرفه جویی 30 درصدی در مصرف برق ادارات الزامی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مسعود خواجه وند در جلسه هماهنگی مدیریت بهینه مصرف برق در استانداری گفت: در استان قزوین 65 درصد انرژی برق در بخش تولید( صنعت و کشاورزی) مصرف می شود و برای مدیریت مصرف در اوج بار زمینه جلب همکاری با صنایع را مهیا کرده ایم تا فعالان این بخش با آگاهی از وضعیت موجود برای مدیریت مصرف برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: امسال 7329 تفاهم نامه در استان امضا شد که 1881 تفاهم در بخش صنعتی، 4062 مورد در بخش کشاورزی، 839 مورد در اداری و عمومی، 480 مورد در بخش تجاری، 57 تفاهم در زمینه سی ان جی، 10 تفاهم نامه در زمینه خود تامین ها دریافت شد.

خواجه وند یادآورشد: با امضای تفاهم نامه 150 مگاوات مدیریت مصرف در اوج بار مهیا و صرفه جویی شد و در این راستا 21 میلیارد تومان برای همکاری به بخش صنعت پاداش داده شد.

وی گفت: از مجموع حدود 507 هزار مشترک استان تعداد 75 هزار مشترک در ماه قبل با ما همکاری کردند و کسانی که کمتر از 300 کیلووات مصرف داشتند توانستند مشمول پاداش شوند که در این بخش نیز 780 میلیون تومان پاداش پرداخت شد.

این مسئول اظهارداشت: با طراحی و بهره برداری از نرم افزار پایش و استفاده از ویژگی های این سامانه توانستیم تعریف نقشه کنترل پیک بار استان و سهمیه بندی هر امور در این خصوص و گروه مشترکین و درصد کاهش بر اساس تعریف کاربر را رصد کنیم و نقشه کنتورهای آنلاین و آفلاین در سطح استان میز مشخص شده است

وی بیان کرد: نمایش پروفیل بار سرعتی هر مشترک و ارسال پیامک تخطی به مشتریکن تعریف شده در هر گروه و نمایش تجاوز از قدرت قراردادی کنتوهای هوشمند و نیز نمایش پروفیل بار ساعتیو روزانه مشترک در اپلیکیشن پایش مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: رویکرد ما این است که به سمت خاموشی در بخش کشاورزی و صنعت نرویم لذا با تفاهم و درخواست از مشترکین برای مدیریت مصرف امیدواریم صرفه جویی در انرژی برق به میزانی برسد که ما بتوانیم با همکاری همه بخش ها به نیازها پاسخ دهیم و وضعیت را مدیریت کنیم و از پیک بار عبور کنیم

وی گفت: گروههای فولادی بیشتری همکاری را در تابستان و پیک بار داشته اند که جای تقدیر دارد اما از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم با انتقال برق سیستم های سرمایشی خود به مولدهای خود در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: بیشتر ادارات، بیمارستانها، بانکها مولد برق دارند اما از آن استفاده نمی کنند و هنوز مصرف برق ادارات و بخش های دولتی کاهش نیافته و این همکاری مطلوب نیست که امیدواریم به درخواست ما پاسخ دهند تا بتوانیم مدیریت مصرف را محقق کنیم.

این مسئول گفت: با نصب کنتورهای هوشمند امکان رصد و کنترل میزان مصرف همه مشترکین مهیا شده و امیدواریم با جلب همکاری همه مشترکین صنعتی، کشاورزی، خانگی، خدماتی و اداری بتوانیم با کمترین چالش از پیک بار عبور کنیم.

 

کدخبر: 796897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟