مدافعان حقوق بشر غربی به دنبال تضییع حقوق انسان ها در سراسر جهان هستند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی در سومین روز از هفته گرامیداشت قوه قضاییه و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین گفت: امروز مدافعان حقوق بشر غربی ابتدایی ترین حقوق را برای انسان ها قائل نیستند و در سراسر جهان به دنبال قتل و غارت و تضییع حقوق انسان ها هستند در حالی که در رسانه ها نیز مدام دم از برابری حقوق انسان می زنند.

وی افزود: مردم میهن اسلامی ما بیشترین خسارت و آسیب را از تروریسم متحمل شده اند و آنانی که امروز دم از حقوق بشر می زنند، خود جنایت های فراوانی را در حق مردم ما روا داشته اند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: مدافعان به اصطلاح حقوق بشر طی دوران جنگ تحمیلی و در طول سال های انقلاب اسلامی در حریم مرزهای کشور و در داخل شهرهایمان دست به ترورهای ناجوانمردانه می زنند و این مساله برای همه مردم جهان نیز به اثبات رسیده است.

شعبانی در خصوص منش و جایگاه شخصیتی شهید آیت الله بهشتی گفت: شهید بهشتی به تمام معنا در همه بخش های زندگانی و مدیریتی، قابل اقتدا بود و آنچنان در این ویژگی ها و ابعاد برجسته و ممتاز بود که امام راحل وی را یک ملت خطاب کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: بایستی مردم احساس کنند اگر در گوشه‌ای از کشور به آن‌ها ظلمی شد و به دستگاه قضایی مراجعه کردند، به پدری مهربان رجوع کرده‌اند که حتما حق آن‌ها را باز خواهد ستاند؛ این نکته‌ای است که به کار و تلاش و جدی نیاز دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در خصوص عملکرد سال گذشته دستگاه قضایی استان اظهار داشت: طی سال گذشته در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال ۸ جلسه برگزار شد که ۸۰ مصوبه به تصویب رسید، که بر همین اساس ۳۵۳ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان آزاد سازی و رفع تصرف شد.

وی یادآور شد: همچنین 2260 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و 135 هکتار از اراضی زراعی و باغی اعاده به وضع سابق شد و همچنین در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، 147 هکتار اعاده به وضع سابق گردید و تعداد 155 حلقه چاه غیرمجاز نیز پلمب و مسلوب المنفعه شد.

علی شعبانی به اقدامات دستگاه قضایی استان در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره و اذعان داشت: در این حوزه نیز نیز اقدامات خوبی در سطح استان طی یکسال گذشته انجام شد و در این راستا 62 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار و 210 مصوبه به تصویب رسید و همچنین 150 مورد بازدید میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شد که در نتیجه این اقدامات، مشکل ۴۴۷ شرکت تولیدی رفع و زمینه بازگشت به کار 8500 نفر و بیش از یک هزار فرصت شغلی جدید فراهم شد.

این مقام قضایی استان ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی خدمات دستگاه قضایی نیز طی سال گذشته 8370 مورد از دادرسی ها به صورت الکترونیک انجام و ۱۴۷ هزار مورد ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در استان انجام شد.

شعبانی ثبت نام شهروندان را در سامانه ثنا ضروری دانست و اظهار داشت: سال گذشته ۹۵ درصد از ابلاغ های قضایی در استان به صورت الکترونیکی برای طرفین پرونده ارسال گردید.

وی ادامه داد: تمامی ۷۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین به صورت ۱۰۰ درصد در طرح کاداستر تثبیت شده و 38 درصد از ۶۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در این طرح ثبت و اجرا شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: احیاء حقوق عامه، برخورد قاطع با مجرمان جرایم خشن، پیشگیری از وقوع جرم، اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان ها، کاهش اطاله دادرسی، مبارزه با فساد و مفسد و... از برنامه های جدی دستگاه قضایی استان در سال جاری است.  

 

کدخبر: 796475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟