برگزاری جلسات شورای شهر و شهرداری ایذه در غیاب رسانه ها

به گزارش رکنا از خوزستان، انتشار خبر نشست سرپرست فرمانداری شهرستان با اعضای شورای شهر و شهردار ایذه ، در تاریخ یکم تیرماه ۱۴۰۱ ، که در سالن جلسات شورای شهر و بدون حضور رسانه ها برگذار شد، گواه روشنی است بر یک حقیقت تلخ ، که برگزار کنندگان این جلسه ، اصلا تمایلی به حضور خبرنگاران و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نداشته اند و ندارند.

رویکردی ناامیدکننده که نه تنها در شهرداری ها و شوراهای شهر، بلکه در ارگان های دیگری نیز این رویه اعمال می شود .

اما موضوع مهم در این میان این است که عدم دعوت از اصحاب رسانه در چنین نشست هایی، آیا جز نادیده گرفتن حقوق مردم، معنای دیگری می تواند داشته باشد!

پذیرش این موضوع که شهرداری و شورای شهر مدت هاست پاسخ برخی از خبرگزاری ها و خبرنگاران منتقد خود را نمی دهد و تنها به انتشار اخبار فعالیت روزمره و داخلی خود ، تحت عنوان عملکرد دل خوش کرده ، جای تعجب ندارد ، اما مردم انتظار دارند که فرماندار شهر به عنوان نماینده عالی دولت، پیش از حضور در چنین جلساتی در خصوص حضور یا عدم حضور رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی ، از متولیان جلسه پرسشگری کند.

نشست روز گذشته ، براساس آنچه یک پایگاه خبری محلی نزدیک به شهرداری ایذه منتشر کرده است ،تحت عنوان پیگیری امورات شهر برگزار گردید. نشستی که هزینه آن مستقیما از جیب مردم پرداخت می گردد و از همین روی مردم می خواهند بدانند که دستاورد این جلسه و سرمایه سوزی برای آنها چه بوده است ؟ آنها حق دارندبدانند در چنین جلساتی چه می گذرد و دلیل غیبت رسانه ها در چنین نشست های چه چیزی می تواند باشد؟

 

با توجه به اخبار منتشره و آنچه تحت عنوان خبر این نشست توسط یک پایگاه محلی نزدیک به شهرداری ایذه در فضای مجازی منتشر شد ، مردم به روشنی دریافتند که دستاورد جلسه دیروز به جز احوال پرسی های معمول و تعارفات درون سازمانی که در خبر منتشر شده به چشم می خورد ، عاید دیگری برای مردم در پی نداشته و همین موضوع باعث دلخوری مردم نسبت به شهرداری و شورای شهر شده است .

مردم می گویند: اگر رسانه ها در چنین جلساتی حضور داشته باشند، بدون شک به عنوان چشم بیدار جامعه ، اجازه نخواهند داد که چنین نشست هایی ، تحت عنوان دید و بازدیدهای معمول برگزار شود و در واقع جلسات را به نفع مردم و به سمت پیگیری مطالبات عمومی خواهند برد .

یک فعال مدنی می گوید: مردم از ارگان های خدمات محوری مانند شهرداری ها انتظار شفافیت دارند. اینکه در جریان ایجاد چندسازه موقت در یک پارک قدیمی چند مصاحبه متفاوت با اعلام رقم های مالی دو گانه به گوش مردم برسد، جامعه را دچار شک می کند. وقتی اعضای شورای شهر و شهردار هنوز خودشان نمی دانند رقم دقیق هزینه ای که برای ایجاد چند سازه در پارک شهربازی« بانوان» شده است ، چه مقداری است ، قطعا مردم دچار سوء برداشت می شوند و همینجاست که مردم از رسانه های بی طرف می خواهند تا با طرح چنین پرسش هایی یک پاسخ شفاف به جامعه داده شود. مردم حق دارند بدانند که در پشت درهای بسته شهرداری و شورای شهر چه اتفاقاتی دارد رقم می خورد .

یک شهروند ایذه ای می گوید: وقتی رییس شورای شهر با شوق و ذوق تمام از آسفالت و لکه گیری چند معبر و خیابان به عنوان عملکرد شورای شهر و شهرداری ایذه یاد میکند، چه حرفی باقی می ماند؟ سوال من از این مقام مسئول این است که به ما بگویید ساماندهی محوطه عمارت اتابکان یعنی چه ؟ آیا فکر نمی کنید مردم می روند و از نزدیک همه چیز را می بینند.؟ به ما بگویید از ساماندهی کدام اشکفت سلمان حرف می زنید؟ از بهسازی کدام پروژه های رها شده دارید به مردم آمار می دهید؟ لطفا از کلی گویی دست بردارید و با ذکر آمار دقیق مردم را در جریان بگذارید.

 

یک بانوی مطالبه گر ایذه ای ضمن تقدیر از پیگیری ها و تلاش های فرماندار ایذه گفت : امیدوارم فرماندار شهرستان همانگونه که به ظرفیت بالای شوراهای شهر در نشست با این اعضا اشاره کردند، از این مجموعه بخواهند تا آمار دقیق فعالیت های یک ساله گذشته خود و شهرداری را در اختیار مردم قرار دهند و از اعلام فعالیت های روزمره این مجموعه در فضای مجازی تحت عنوان عملکرد جلوگیری کنند. لکه گیری، هرس درختان،جدول روبی، جمع آوری نخاله های ساختمانی و …..فعالیت محسوب نمی شود. لطفا با مردم شفاف باشید .

او ادامه داد: شهر زیبا با نصب چراغ های متعدد زیبا نمی شود، مردم به دنبال هر بار تغییر است که پای صندوق رای می روند و نماینده گان خود را در پارلمان شهری انتخاب می کنند، اگر قرار بر ایجاد تحول نباشد، لزومی به برگزاری انتخابات دوباره نخواهد بود. پس لطفا با دعوت از رسانه های مردمی ، جامعه را در جریان فعالیت های شورای شهر و شهرداری قرار دهید .

 

 احسان اسکندری/ایذه

 

 

کدخبر: 795872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟