مهم ترین اصل در راه مبارزه با موادمخدر، فرهنگ سازی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سرهنگ داوود عبدالمالکی در نشست کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قزوین اظهار داشت: متاسفانه کشور ما به دلیل همجواری با تولید کننده نخست دنیا در حوزه کشت خشخاش، همه ساله هزینه های مالی و شهدای زیادی را در راه مبارزه با این پدیده شوم متحمل می شود.

وی ادامه داد: براساس کارشناسی های صورت گرفته ریشه بسیاری از جرایم و جنایت های به وقوع پیوستهمصرف موادمخدر، به خصوص از نوع شیمیایی آن بوده و به همین لحاظ مبارزه با این مساله باید در اولویت برنامه ریزی ها باشد و نیروی انتظامی نیز امروزه تمام امکانات خود را در مبارزه با این مساله بسیج کرده است.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برخورد جدی با مساله موادمخدر را همواره توصیه فرموده اند، خاطرنشان کرد: به همین منظور و برای پر کردن خلاء های قانونی موجود، با به روز کردن قوانین مرتبط می توانیم در مقابله با این گونه جرائم که جوانان ما را هدف گرفته است، بهتر برخورد کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: با توجه به درپیش بودن هفته مبارزه با موادمخدر، ضمن اجرای منظم برنامه های تدارک دیده شده در این هفته، اجرای طرح های مبارزه با موادمخدر در تمام شهرستان های استان، کنترل دقیق تر راه های ارتباطی، اجرای طرح برخورد با معتادان و ارازل و اوباش و همچنین صنوف متخلف و در نهایت پاکسازی تفرجگاه ها به طور جدی ادامه پیدا می کند.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۸۷ میلادی، ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر ماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نام گذاری کرده و به همین مناسبت اول تا هفتم تیرماه هفته مبارزه با موادمخدر پیش بینی شده است.

 

 

کدخبر: 795515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟