یکی از مشکلات ما در حوزه ساخت مسکن، ارایه نشدن تسهیلات ۲ میلیارد ریالی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، اصغر گونجی افزود: احداث واحد برای محرومان غالبا براساس تفاهم نامه های منعقد شده این نهاد با بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، کمیته امداد یا بهزیستی صورت گرفته که بیشتر آنها نیز در حال حاضر با پیشرفت ۹۰ درصدی روبه رو بوده و در آینده نزدیک نیز کار واگذاری آنها انجام می شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و از نیمه دوم سال ۹۹، عملیات ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان در استان قزوین آغاز شده که ۴۰۰ واحد آن با اولویت افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بود که در بخش تسهیلات نیز به این افراد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض تعلق گرفته است.

به گفته وی، در حال حاضر نیز براساس تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان ۲۰۰ واحد مسکن در استان، ویژه محرومان در حال ساخت است.

گونجی خاطرنشان کرد: با تفاهم نامه امضا شده بین این نهاد با کمیته امداد استان، ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی ۲۰۰ واحد آغاز شده و به زودی کار احداث ۲۰۰ واحد دیگر را نیز عملیاتی خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر نیز براساس تفاهم نامه های صورت گرفته این نهاد با بهزیستی، عملیات احداث ۱۵۵ واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر آغاز شد و در حال حاضر نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد روبه رو است.

وی ادامه داد: ۴۰ واحد مسکونی نیز برای ایتام استان در نظر گرفته شده که تفاهم نامه آن نیز با بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان منعقد شده و در حال تکمیل آن هستیم.

گونجی اضافه کرد: با توجه به سیاست های بنیاد مسکن در حوزه احداث و واگذاری مسکن به اقشار ضعیف و بی بضاعت، این نهاد در مناطق هدف خود برنامه احداث ۳۰۰ واحد مسکونی را طی تفاهم نامه ای با بنیاد مستعفان و بسیج سازندگی در دستور کار قرار داده و برای هر یک از این واحدها نیز یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض نیز در نظر گرفته شده است.

 

کدخبر: 795510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟