دستگاههای خدمات رسان به علت پرداخت نکردن مطالبات نسبت به  قطع آب و برق و گاز مدارس اقدام می کنند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، نقی سیاهکالی مرادی در نخستین جلسه شورای آموزش پرورش شهرستان آبیک با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های فوق برنامه ویژه اوقات فراغت، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته به دلیل کرونا شرایط سختی بر آموزش و نیز پرورش حاکم بود.

وی افزود: امسال تلاش می کنیم دانش آموزان را به صورت حضوری به کلاسهای فوق برنامه ارجاع دهیم تا مباحث آموزشی و تربیتی نیز در این برنامه‌ها گنجانده شده و به دانش آموزان کمک شود. 

سیاهکالی با بیان اینکه برای فعالیت‌های قرآنی حداقل هزینه ها باید در نظر گرفته شود گفت: باید وضعیت افراد کم درآمد مراعات شود و کمیته امداد در این زمینه ورود کرده و دانش‌آموزان تحت پوشش خود را در کانون ها و مدارس ثبت نام کند تا از فعالیتهای فوق برنامه بهره مند شوند.

این مسئول یادآور شد: اگر امروز برای دانش آموزان وقت بگذاریم و سرمایه گذاری کنیم در آینده با مشکلات کمتری روبرو خواهیم شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر حفظ حرمت خانواده و لزوم خدمت‌رسانی به آنها، تصریح کرد: در زمینه ثبت نام دانش آموزان باید رضایت مردم را جلب کنید و به گونه ای برنامه ریزی شود تا از رفت و آمد اولیا جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب در بین فرهنگیان و معلمان نیز گفت: در استان قزوین  60 شهید معلم و 280  دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کرده ایم لذا وظیفه داریم اصول اولیه عفاف و حجاب را در مدارس و ادارات رعایت کرده و دانش آموزان را به سمت برگزاری نماز جماعت هدایت کنیم.

سیاهکالی متذکر شد: اداره آموزش و پرورش در ساماندهی املاک خود، قراردادی سه ساله با ثبت اسناد منعقد کرده که در سال آخر آن هستیم و باید تمامی مدارس و زمین های آموزشی تعیین تکلیف شده و سند دار شوند.

این مسئول از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در چند ماه آینده نیز خبر داد و گفت: بعد از سختی های زیاد اجرای طرح رتبه بندی اعلام و ممیزی ها نیز ابلاغ شده و امیدواریم در دو ماه آینده با توجه به دریافت مدارک، نظام رتبه بندی در استان قزوین اجرایی شود.

 

 

 

کدخبر: 794605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟