تخصیص عادلانه آب از سد تالوار حق مسلم مردم منطقه است

به گزارش رکنا از کردستان؛  اسماعیل زارعی کوشا در سفر به شهرستان بیجار و حضور در محل سد تالوار در میان جمعی از کشاورزان و مردم بخش چنگ الماس ضمن تاکید بر حق مردم برای برخورداری از آب این سد، گفت: مطالبات مردم منطقه و کشاورزان کاملا به حق است و ما از راه‌های مختلف پیگیر احقاق آن هستیم.

وی با بیان اینکه ما از مدتها پیش جلسات مختلفی را در وزارت نیرو و استان برای بررسی سد تالوار و گرفتن تخصیص‌های مناسب برگزار کرده‌ایم، گفت: در هفته آینده یک تیم کارشناسی برای بازنگری در تخصیص آب به استان سفر می‌کنند و نتیجه بررسی‌های خود را به وزارت نیرو اعلام می‌کنند.

زارعی کوشا عنوان کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است گرفتن تخصیص کافی آب برای شرب و کشاورزی مردم شهرستان بیجار و بخش چنگ الماس است که خوشبختانه وزیر محترم نیرو هم نسبت به این موضوع عنایت ویژه ای دارند. 

استاندار کردستان همچنین انتقال آب از سد تالوار به همدان و تخصیص به آن استان را موضوعی ملی دانست و گفت:سیاست های کلی نظام این است که برای آب و انتقال آن به مناطق مختلف به صورت ملی تصمیم گیری می‌شود و البته مردم عزیز شهرستان بیجار هم مخالفتی با تامین آب شرب مردم عزیز استان همدان ندارند. 

وی اضافه کرد:گام جدی ما باید دریافت تخصیص مناسب آب  مبتنی بر نیازهای مردم و عدالت باشد که آن را پیگیری و  ان‌شاالله به نتیجه خواهیم رساند.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 793801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟