نیاز به ۲ هزار نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش همدان

به گزارش رکنا در استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد  ضمن حضور در مجمع فرهنگیان استان، گفت: در شرایط امروز کشور باید خواسته‌ها و تقاضاهای ما منطبق با ظرفیت‌ها و امکانات موجود باشد.

وی ادامه داد: مجمع فرهنگیان استان باید به طور مستمر برگزار و در حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان موضوعات مربوط به آن پیگیری شود.

استاندار همدان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش یکی از چالش‌های مهم و اساسی استان است که در دست پیگیری است، اظهار کرد: مجاهدت‌های فرهنگیان در راستای تربیت و آموزش فرزندان کشور قابل تقدیر و تشکر است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: معلم‌ها از فرزندان این کشور، یک انسان متعهد، شرافتمند و مؤثر برای جامعه می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه رفیع معلمی با هیچ شغل و منصبی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش و شورای اداری که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، کمبود نیروی انسانی به عنوان یک مطالبه مهم مطرح شد.

استاندار همدان با بیان اینکه دو هزار نیروی انسانی برای استانداردسازی منابع انسانی آموزش و پرورش استان مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: در مهدهای کودک باید به مسائل فرهنگی، دینی و اسلامی توجه شود.

وی ادامه داد: یکی‌از اتفاق‌های خوبی که رخ داد این بود که مهدهای کودک، زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مراکز تربیت معلم در آموزش و پرورش نیروهای خود به عنوان فرهنگیان آینده، با برنامه عمل کنند، گفت: مسائلی و مشکلاتی در سطح جامعه وجود دارد که باید مورد توجه فرهنگیان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگیان در راستای حل مشکلات و مسائل حوزه آموزش و پرورش، دولت را با ارائه راه‌کار همراهی کنند، اظهار کرد: داشتن بینش سیاسی برای مجموعه آموزش و پرورش یک مزیت است، اما این مجموعه نباید سیاست‌زده شود.

وی ادامه داد: مطالبات فرهنگیان با توجه به شرایط و توان دولت، پیگیری و حل خواهند شد.

استاندار همدان یادآور شد: سمت و سوی آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که از رسالت اصلی خود که همانا ساختن انسان و پرورش آن است دور نشود.

این مسئول با بیان اینکه ضرورت دارد که روش‌ها، مهارت‌ها و سبک زندگیِ درست در مقاطع ابتدایی تدریس شود، گفت: از دیدگاه و پیشنهادات فرهنگیان در راستای پیشبرد اهداف دولت در زمینه ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش استان استقبال می‌شود.

قاسمی فرزاد در پایان با بیان اینکه امیدواریم مطالبه‌گری‌های واقعی، به‌حق و کارشناسی شده در راستای ارتقای جایگاه و مقام فرهنگیان، جای مطالبه‌گری‌های کاذب و موج سوار را بگیرد، خاطرنشان کرد: دولت از مطالبات واقعی و به‌حق فرهنگیان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

 

کدخبر: 793601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟