آموزش فکری و اعتقادی ‌بهبود یافتگان نقش مهمی در کاهش اعتیاد دارد

به گزارش رکنا در همدان، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار داشت:اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی باشد.

وی با بیان اینکه گزارشات کمیته‌های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از اقدامات انجام گرفته در استان در این رمینه قابل تقدیر است افزود: مجموعه‌های آموزشی مانند فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش‌های کاربردی با هدف اشتغال‌زایی معتادان اقدام کنند . 

استاندار همدان ادامه داد: مراکز مختلف با امکانات قابل توجهی در استان وجود دارند که می‌توان کارگاهای آموزشی خوبی برای مبارزه با مواد مخدر باشند.

وی با اشاره به اینکه مساعدت‌ها و همکاری‌های قابل توجهی توسط بهزیستی استان در راستای آموزش و بهبود وضعیت معتادان  انجام شده‌ است عنوان کرد: این اقدامات باید در سطح استان گسترش یابد.

قاسمی فرزاد همچنین اظهار داشت:از ظرفیت  سازمان‌ها و نهادهای مردمی در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید استفاده شود .

وی با این توضیح که اولویت قرار دادن برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به عنوان یکی از ارکان مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر، ضروری است عنوان کرد:  آگاه سازی و آموزش فرهنگی در‌جاهایی که تجمعات نیروی انسانی در آن بسیار است در اولویت باشد.  

استاندار همدان بیان کرد:  آموزش فکری و اعتقادی ‌بهبود یافتگان می‌تواند نقش مهمی در زمینه کاهش اعتیاد در استان ایفا کند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی به فصل سرما،  شهرداری‌ها گرمخانه‌های خود را در راستای اقامت معتادان تجهیز کنند مطرح کرد: استمرار و توجه جدی به طرح یاری‌گران زندگی در دستور برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد. 


قاسمی فرزاد اظهار داشت: تقویت و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر  مدارس، دانشگاه‌ها، محل کار، محلات و فضای مجازی استان مورد توجه قرار گیرد. 

 

کدخبر: 736206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟