پرونده‌های کثیرالشاکی در سفر هیات عالی‌ قضایی به قم رسیدگی شد

به گزارش رکنا از قم، علی اصغر رفاهی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای قضایی قم که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد، اضافه کرد: برای حل مشکل پرونده های کثیرالشاکی قم همچنین دیدارهای جداگانه ای نیز برگزار شد.

رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با بیان اینکه قریب به ۴۰۰ نفر از مردم استان قم همزمان با حضور هیات عالی‌رتبه دستگاه قضایی در این استان، با معاون اول قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور و سخنگوی دستگاه قضا دیدار کرده و مشکلات و مسائل خود را با این مقامات قضایی به صورت چهره به چهره در میان گذاشتند، گفت: در جریان این دیدارها برای بیش از ۸۰ درصد از درخواست‌های مردمی، دستورات قضایی لازم صادر شد.

وی با اشاره به دریافت هزار و ۷۰۰ نامه و درخواست مردمی از قم، خلجستان، جعفرآباد، سلفچگان و کهک در جریان سفر یک روزه هیات عالی قضایی به استان قم، گفت: تمامی این درخواست‌ها در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد در داخل استان قم ثبت و اسکن شده و پیامک‌های دریافت درخواست‌ها و نامه‌ها نیز در همان روز برای متقاضیان ارسال گردید.

رفاهی، با اشاره به یک اقدام بدیع که در نتیجه سفر استانی هیات عالی قضایی به استان قم انجام خواهد شد، گفت: در جریان سفر رییس قوه قضاییه و هیات همراه به استان قم، برای نخستین بار ترتیبی اتخاذ شد تا ۲۰ نفر از مراجعه‌کنندگان مردمی استان قم، در تهران با اعضای شورای عالی قوه قضاییه ملاقات داشته باشند و مساله و موضوع مدنظر خود را بدون واسطه و به صورت چهره به چهره با مقام قضایی مورد نظر در میان بگذارند؛ این ملاقات‌ها از هفته آینده شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی حوزه ریاست قوه قضاییه در جریان سفر استانی رییس دستگاه قضا و هیات همراه به استان قم ۳۰ پوشه پیگیری ویژه و خاص را تشکیل داد، اظهار کرد: این موارد تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند شد.

حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این جلسه از صدور اسناد حدنگاری برای ۹۵درصد از عرصه‌های ملی استان قم خبر داد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 793327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟