واکسیناسیون بیش از ۷۵ درصد دام سبک لرستان در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک

به گزارش رکنا از لرستان، دکتر مصطفی زبردست گفت: با پیگیریهای صورت گرفته این اداره کل و تأمین واکسن مورد نیاز و با استفاده از تمام توان همکاران بخش خصوصی ودولتی بیش از‌ ۷۵ درصد جمعیت دام سبک استان به تعداد۳ میلیون و ۲۰۰ هزار راس بصورت رایگان برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند.

 مدیرکل دامپزشکی لرستان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را یک بیماری ویروسی واگیردار در جمعیت دام سبک عنوان کرد که در صورت شیوع می تواند حیات وحش استان رامورد تهدید قرار دهد.

وی علائم بالینی این بیماری را شامل تب، زخم های دهانی، اسهال و درنهایت مرگ دام برشمرد‌ و گفت بیماری طاعون قابلیت انتقال و سرایت به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را نیز دارد.

 دکترزبردست افزود: این اداره کل براساس سیاست گزاری انجام شده با اولویت واکسیناسیون واحدهای پرتراکم و روستاههای در حاشیه مناطق حفاظت شده وافزایش سطح ایمنی ازشیوع بیماری در حیات وحش جلوگیری نموده است.

دکتر زبردست اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تیرماه، پوشش واکسیناسیون در استان بصورت صد در صد انجام خواهدشد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان از دامداران هم استانی خواست در صورت عدم واکسیناسیون، در اسرع وقت به نزدیکترین پست دامپزشکی در شهرستانها مراجعه نمایند تا نسبت به واکسیناسیون دامهای آنها اقدام شود.

مهدی زکی‌پور/لرستان 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 792776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟