یکی از چالش های  چوبیندر  وجود زندان در مجاورت شهر است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی شعبانی در حاشیه برگزاری این میز خدمت و در جمع مردم شریف چوبیندر افزود: کار قضایی از پیچیدگی های خاصی برخوردار است و مردم باید به این موضوع واقف باشند که قاضی بر اساس قانون عمل می کند و خارج از مسیر قوانین و مقررات نمی تواند رسیدگی کند و به شخصه اثبات ادعا نماید، بلکه قاضی بر اساس ادله، اسناد و مدارکی که از سوی طرفین دعوا ارائه می شود، حکم قضایی صادر می کند. 

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: یکی از آسیب های جامعه امروز عدم آگاهی و دانش نسبت به مسائل حقوقی و قضایی است و همین امر موجب می شود مردم در مراودات اجتماعی و معاملات خود دچار مشکل شده و ناچارند برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه کنند و گاهاً نیز به دلیل افتادن در دام افراد سودجو و فرصت طلب حقوقشان مورد تضییع قرار می گیرد.

شعبانی تصریح کرد: پرونده های قضایی افزایش یافته است و به همین خاطر ایجاد صلح و سازش در این پرونده ها یکی از ضروریات است و از این حیث دست یاری به سوی ریش‌سفیدان و معتمدین محلی دراز بکنیم تا نگذارند بسیاری از این پرونده ها به دستگاه قضایی ختم شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: چوبیندر جزء نواحی منفصل شهری است و برخی جرائم و آسیب های اجتماعی برای اهالی منطقه مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده که این موارد باید به صورت ویژه مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گیرد و قطعاً دستگاه قضایی تا حد توان موضوعات مطروحه از جمله مشکلات زمین های اوقافی، جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر، ساماندهی اتباع بیگانه، ارتقاء چارت انتظامی و... را پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است در این دیدار مردم مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را با مسئولان قضایی استان مطرح و در خصوص برخی دستورات قضایی لازم صادر شد و مقرر گردید؛ مکاتبات مردم در کارگروهی ویژه در استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

 

کدخبر: 792370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟