رونمایی کتاب «اشعار محمود» در یزد

به گزارش رکنا از یزد، کتاب «اشعار محمود» مجموعه اشعار محمود ملک‎‌‌ثابت از شاعران پیشکسوت استان یزد همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام رضا (ع) در اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس شورای اسلامی شهر یزد، شهردار یزد و جمعی از شاعران از رونمایی شد.

در این کتاب گزیده اشعار آئینی و انقلابی این شاعر و نویسنده در 204 صفحه با قطع رقعی منتشر شده که شامل غزل، مثنوی، قطعه، رباعی و دوبیتی است. برخی از شعرهای این کتاب نیز به صورت نوحه در مجالس و محافل حسینی طنین انداز شده است. 

این اثر به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

این شاعر آئینی در سال 1395در چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس مورد تقدیر قرار گرفته بود.

کتاب «روزگار محمود» مجموعه خاطرات محمود ملک‌ثابت که به سبک‌ زندگی یزدی‌ها و تاریخ معاصر دارالعباده می‌پردازد و «با کاروان نینوا»؛ سفرنامه عتبات عالیات از دیگر آثار این شاعر و نویسنده است.

همچنین کتاب «آسیب شناسی مرثیه‌خوانی» اثر غلام‌حسن رفیعا و مجموعه شعر عاشورایی «باغ ارغوان»(عاشورا در شعر امروز یزد) به همت و کوشش وی چاپ و منتشر شده است.

محمود ملک‌ثابت متخلص به «ثابت» متولد 1321در یزد و دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است. 

وی رییس اسبق حوزه هنری استان یزد است که این نهاد را در سال 1374 در یزد راه‌اندازی کرد و در مدت خدمت خود منشأ خدمات فراوان بود.

این شاعر مردمی و انقلابی همچنان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی فعال و پرتلاش است. 

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «اشعار محمود» را از نمایندگی‌های انتشارات سوره مهر و حوزه هنری یزد تهیه کنند.

در اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» که در یزد برگزار شد علاوه بر شاعران استانی و کشوری از جمله زکریا اخلاقی و سعید بیابانکی، شاعرانی از کشورهای پاکستان، هند و تایلند هم حضور داشتند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 791198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟