تأثیرپذیری جامعه اسلامی از هجرت حضرت معصومه(س)

به گزارش رکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی،  ۲۴ آبان‌ماه در دیدار با خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: خادمان حرم کریمه اهل‌ بیت(ع) با حمایت معنوی خود از کادر درمان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های سطح استان حضور پیدا کردند و این حمایت‌ها آثار ارزشمند و سازنده‌ای به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی شخصیت‌ها گویا از بدو تولد برای یک مأموریت به دنیا می‌آیند و مأموریتی برای آنان نوشته می‌شود تا تاریخ یک ملت یا جهان را تحت‌تأثیر قرار دهند، افزود: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران هجرتی است که جامعه اسلامی را تحت‌تأثیر قرار داد.

امام‌جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه هجرت حضرت معصومه(س) باعث ایجاد یک جریان دینی، سالم و معنویت‌گرا در ایران اسلامی شد، اضافه کرد: در بیانی از امام صادق(ع) در آینده بانویی از اولاد من با نام فاطمه در قم دفن می‌شود که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

شاهرخی با بیان اینکه کریمه اهل‌ بیت(ع) با هجرت خود تاریخ ایران را متحول کرد به‌طوری‌ که در کنار ملجأ شریف آن حضرت حوزه علمیه شکل گرفت و این حوزه عالمانی در فقاهت، کلام، عرفان و معارف اسلامی تربیت می‌کند، گفت: در سایه حرم حضرت معصومه(س) و از طریق حوزه علمیه، معارف اسلامی به جهان گسترش پیدا می‌کند و این همان تحولی است که برگرفته از وجود حرم حضرت معصومه(س) در قم است.

وی با اشاره به اینکه مجاهدت بانوان کادر درمان یادآور حضور بانوان در جبهه و پشت جبهه در دوران دفاع مقدس است، گفت: کار جهادگرانی که در ایام کرونا در ضدعفونی معابر، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و تدفین متوفیان کرونایی فعالیت داشتند، قابل تقدیر است.

گلاره پروازی/لرستان

کدخبر: 740929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟