33 هزار فرزند شهید در سطح کشور بیکار است

به گزارش رکنا از لرستان، حمید مردانیان در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان با بیان اینکه اگر مستند به بند «و» ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه داشته باشیم، ظرف دو سال این بحث بیکاری فرزندان شاهد باید تمام شود، اظهار داشت: طبق آمار مسولان ما سالانه حدود ۷۰ هزار خروجی کارمند داریم که باید به این تعداد ورودی داشته باشیم.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضروری دانست و گفت: واژه ایثار و شهادت مظلوم مانده‌ و امروز همین ایثارگران و رزمندگان که مدیون آنها هستیم کمتر سراغشان را می‌گیرم.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کارگیری فرزندان ایثارگران اقدام کنند، تاکید کرد: به نوعی اراده قوی می‌خواهد و معلوم است، این قانون در دستگاه‌ها آنطور که باید و شاید اتفاق نمی‌افتد که به هر حال قانون است که باید فرزندان شاهد را جذب کنند.

مردانیان گفت: یک جامعه تقریباً پنج و نیم میلیون نفری از ایثارگران دفاع مقدس داشتیم که رزمندگان ما دو برابر جامعه شهدا و آزادگان و جانبازان هستند، که تقریباً فراموش شدند و کمترین خدمات اجتماعی را به آن‌ها نمی‌دهند، حتی بیمه طلایی که به جانبازان پنج درصد نیز تعلق می‌گیرد را نیز ندارند.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: از مصوبات جلسات استانی ما این است که مجموعه ساختمان‌ها و ابنیه‌ها به نام شهدا نام‌گذاری شوند.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 790231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟