امضای تفاهم‌نامه برای تامین مالی ۱۰ طرح اولویت‌دار در حوزه آب استان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: بر اساس این تفاهم نامه بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در بخش آب استان اردبیل سرمایه خارجی جذب و تامین می‌شود.

بابک خیاط رستمی اظهار کرد: تفاهم‌نامه تامین مالی ۱۰ طرح اولویت‌دار نیمه‌تمام آبی بین شرکت آب منطقه ای اردبیل و گروه سرمایه‌گذاری و کنسرسیوم ساخت آتا به ارزش کل ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مبادله شد که این کنسرسیوم که با همکاری شرکت آتیناک ترکیه و شرکت مدیریت ساخت، تامین و تجهیز طرح‌های زیربنایی ایران تشکیل شده است، به تامین مالی پروژه‌های زیربنایی در قبال تهاتر نفتی می‌پردازد.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای اردبیل با تشکیل کارگروه تامین مالی مرکب از معاون برنامه ریزی، معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی، معاون طرح و توسعه و همچنین دفتر برنامه ریزی و بررسی‌های اقتصادی، اطلاعات ۱۷ پروژه نیمه تمام را احصا و ۱۰ پروژه اولویت‌دار از همه شهرستان‌ها را انتخاب و به دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان جهت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی معرفی کرده است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌های بخش آب استان برای اشتغال‌زایی در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار می‌گیرد، افزود: در راستای اجرای شعار سال جدید که توسط مقام معظم رهبری با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین "نامگذاری شده است، امکانات و ظرفیت‌های بخش آب استان شناسایی شده و به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: بخش آب استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالقوه و کم نظیری است که با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بکارگیری توانمندی‌های این بخش، می‌توان شاهد توسعه فضای کسب و کار و اشتغال آفرینی در این بخش بود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: سدها، تاسیسات آبی و آب‌های معدنی استان ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری هستند و شرکت آب منطقه ای اردبیل آمادگی دارد این ظرفیت‌های کم نظیر را برای اشتغالزایی و با راهکارهای بسیار مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

استان اردبیل در حال حاضر دارای ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک است.

 

کدخبر: 790039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟