برگزاری آیین غبارروبی آستان مقدس امام موسی مبرقع(ع) همزمان با هفته فرهنگی شیراز در قم

به گزارش رکنا از قم، در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی شیراز در قم و همزمان با دهه کرامت، آیین شعرخوانی و غبارروبی در آستان مقدس حضرت امام موسی مبرقع(ع) در یک فضای معنوی و ملکوتی برگزار شد.

در این آیین که با حضور خادمان آستان احمد بن موسی(ع)، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امراللهی و سعادتمند اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران مناطق پنج و دو شهرداری، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به همراه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برپا شد؛ مضجع نورانی امامزاده جلیل‌القدر حضرت موسی مبرقع(ع) توسط شرکت‌کنندگان غبارروبی گردید.

محمدجواد فروغی از قاریان بین‌المللی و برجسته شهر قم در ابتدای این آیین آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و بعدازآن غلامرضا کافی از شاعران آیینی شهر شیراز اشعاری را در وصف خاندان عصمت و طهارت قرائت کرد.

در ادامه این مراسم معنوی، آیین زیارت‌نامه‌خوانی جمعی شرکت‌کنندگان ترتیب یافت. افتتاح کارگاه خوشنویسی در جوار این امامزاده جلیل‌القدر از جلوه‌های دیگر این مراسم روحانی بود.

نظری/ قم

 

کدخبر: 789870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟