به گزارش رکنا از یاسوج، سید احسان عسکری در بازدید از شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج با تایید اینکه حال شهرک‌های صنعتی استان خوب نیست، گفت: در راستای احیاء واحدهای راکد و رفع مشکلات واحدهای تولیدی برنامه بازدید از شهرک‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عمده فعالیت واحدهای مستقر در شهرک‌ها مختل شده است، گفت: برخی از این واحدها دچار اختلال ۱۰۰ درصدی و به طور کامل تعطیل شده‌اند، برخی واحدها هم نیمه فعال هستند. 

وی با بیان اینکه سیاست حوزه اقتصادی احیاء واحدها در مقیاس‌های مختلف است، افزود: در سیاست حوزه اقتصادی واحدهایی که فعال هستند باید فعال‌تر و واحدهای راکد باید به چرخه تولید بازگردند. 

عسکری بیان کرد: کارخانه موتورسیکلت مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه بالغ بر ۱۰ سال تعطیل شده و این تعطیلی زیبنده اقتصاد استان نیست، برنامه داریم به هر نحو ممکن این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم تا هم اقتصاد استان به شرایط بهتری برسد و هم اشتغال ساماندهی شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عمده مشکل واحدهای تولیدی استان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی متنوع است به همین دلیل نمی‌توان یک نسخه خاص برای همه واحدها تجویز کرد برخی از واحدها مدت زیادی تعطیل بوده به همین دلیل خطوط تولید فرسوده و مستهلک و کارخانه از چرخه تولید خارج شده است. 

وی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهایی تولیدی فعال هستند اما نتوانستند بازاریابی خوبی در سطوح مختلف داشته باشند که متناسب با مشکلات موجود راه‌حل ارائه می‌دهیم. 

همچنین کریم روزبهان سرپرست سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۴۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان وجود دارد، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال باید ۲۶ واحد در استان به چرخه تولید بازگردند. 

کدخبر: 789691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟