مشترکین خوش مصرف 5 برابر تعرفه پاداش می گیرند/برق کشاورزان رایگان می شود/خسارت بیش از  200 میلیارد ریالی سارقین به صنعت برق استان

به گزارش رکنا از رشت، محمد تقی مهدیزاده ، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه مجموع مشترکین ما  به یک میلیون و 560 هزار مشترک در استان گیلان می رسد عنوان کرد که ،شرکت توزیع برق گیلان با داشتن این تعداد مشترک  پنجمین شرکت بزرگ به لحاظ تعداد مشترکین است.

محمد تقی مهدیزاده  افزود: از مجموع یک میلیون و 560 هزار مشترک، 74 درصد مشترکان توزیع برق استان خانگی هستند و فقط 4 درصد آن مشترکین صنعتی هستند و با این شرایط  ما به لحاظ مصرف برق یک استان صنعتی محسوب نمی شویم ودر سال جدید دولت با نگاه مشوق محور خود ، مشوق‌هایی برای بخش خانگی، کشاورزی و همچنین صنعتی در نظر گرفته  است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه امروز ۱۶ خرداد  اولین روز مدیریت شبکه بار کشور است، تصریح کرد:  ناترازی مدیریت بار ، دغدغه ی همیشگی ما بوده  و در سالهای جاری برنامه ریزی های مدونی در کاهش ناترازی مدیریت بار صورت گرفته است.

مهدیزاده پیک مصرف سالانه را ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور عنوان کرد و گفت: در سال جاری  اطلاع رسانی بسیار زیادی در زمینه رعایت الگوی مصرف انجام شده ، لذا شناخت زمان پیک سالانه و روزانه ، و همچنین ساعات اوج مصرف و رعایت الگوی مصرف، در ساعات پیک ، و کاهش استفاده از لوازم پرمصرف برقی  ،  و دقت در همزمانی  وسایل  پر مصرف برقی  با یکدیگر   می تواند  اولین آیتم درمدیریت مصرف برق باشد.

هوشمند سازی برق مصرفی صنایع:

وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت نیز به سوی هوشندسازی گام برداشته ایم  که این هوشمند سازی مستلزم رویت پذیری و کنترل پذیری می باشد، که ما در حال حاضر   بیش از نیمی از، مشترکین برق صنعتی خود را در  اتاق پایش ، رصد می کنیم و می توانیم  میزان  برق مصرفی  آنها  را مشاهده کنیم، که در این راستا نیز، توافقاتی با صنایع صورت گرفته   تا با رعایت الگوی مصرف برق، آنان نیز از شرایط تخفیف و پاداش بهره مند شوند.

برق کشاورزان رایگان می شود:

وی در خصوص مشوق های بخش کشاورزی خاطرنشان کرد:کشاورزان به ازای عدم مصرف برق و در مدار قرار ندادن پمپاژ آب بین ساعات 12 ظهر تا 17 عصر  و فقط با عدم استفاده در پنج ساعت از شبانه روز، طی 19 ساعت دیگر از برق رایگان بهره مند خواهند شد که در غیر اینصورت قبوض  با مبالغ بالایی برای آنها صادر خواهد شد.

تشکیل کارگروه انرژی در استانها:

ایشان همچنین از تشکیل کارگروه انرژی در مراکز استانها با مدیریت استاندار و در شهرستانهای اطراف با ریاست فرماندارها خبر داد .

کاهش 30 درصدی مصرف برق ادارات در ساعات اداری:

مدیر عامل تدزیع برق گیلان، با اشاره به لزوم رعایت الگوی مصرف توسط ادارات و دستگاه‌ها اعلام کرد : ادارات، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در ساعت اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعت غیر اداری نیز 60 درصد کاهش مصرف داشته باشند.ایشان  همچنین از تشکیل 100 اکیپ برای پایش برق ادارات و نهادهای دولتی خبر داد.

مهدیزاده همچنین خاطر نشان شد چنانچه  ادارات  مصرف خود را براساس الگویی که برای آنها در مصرف برق تعریف شده  رعایت کنند  خاموشی به سمت مردم ( مشترکین خانگی) کشیده نخواهد شد .

توزیع عادلانه یارانه در بخش انرژی:

مهندس مهدیزاده با اشاره به توزیع عادلانه یارانه گفت :  توزیع عادلانه یارانه در بخش انرژی را از اهداف شرکت توزیع برق گیلان است  و خاطر نشان کرد در گذشته، هر فردی بیشتر مصرف داشت یارانه برق بیشتری دریافت می‌کرد و لذا از ادامه این روند جلوگیری شد و به سمت توزیع عادلانه رفتیم.

اپلیکیشن برق من :

ایشان همچنین از مردم در خواست داشت که  با نصب اپلیکیشن برق من می توانند از مراجعه حضوری به ادارات برق خودداری کنند و خدمات مورد نیاز خود را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند‌

طلب 240 میلیاردی توزیع برق گیلان:

مهدیزاده همچنین به بدهکاران توزیع برق گیلان نیز اشاره کرد و گفت :مشترکین گیلانی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق گیلان بدهکاری دارند که عدم وصول آن ، چرخه اصلاح و ارائه خدمات  بهینه را کند می کند.

وی با تاکید بر اینکه تنها منبع درآمد صنعت برق فروش انرژی یا همان وصول مطالبات است ، تصریح کرد:پرداخت به موقع از سوی مشترکین شرکت توزیع برق را در ارائه خدمات بهتر یاری می کند.

خسارت بیش از  200 میلیارد ریالی سارقین به صنعت برق استان در سال گذشته:

مدیر عامل توزیع برق گیلان با اشاره به سرقت 61 تن سبم برق و 47 ترانس برق در سال گذشته در استان گیلان گفت : ارزش ریالی این سرقت ها خسارتی   بیش از 200 میلیارد ریال به صنعت برق استان رسانده است که   بسیاری از این  سارقان سن پایینی هم دارند، و  دستگیر شده اند.

ایشان همچنین اعلام کرد: تاکنون حدود 200 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار تبدیل شده که از لحاظ بحث امنیتی و جلوگیری از سرقت و در مواجه با بحران خسارت کمتری داشته باشیم. 

فعالیت 2 مرکز رمز ارز مجاز در استان

ایشان همچنین از فعالیت 2 مرکز مجاز رمز ارز در استان خبر داد، و همچنین گفت: که در حال حاضر هر دوی آنها تعطیل هستند وی اعلام کرد  : در سال گذشته 71 مرکز استفاده از دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در استان شناسایی  کشف شد و از آغاز سال جدید تاکنون نیز  ، 2 مرکز غیر مجاز  رمز ارز  شناسایی و کشف شدند .

 رشت /مرجان گودرزی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 788930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟