بررسی ساختمان ناایمن در محمدیه /  متروپل دیگر رخ ندهد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سردار رسول رحیمی در حاشیه جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: قزوین به دلیل برخورداری از شهرک‌های صنعتی متعدد حادثه‌خیز است و باید پیشگیری از حوادث را در دستور کار قرار داد.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد: وظیفه پدافند غیرعامل پیشبینی و پیشگیری است بنا براین نظام آمادگی دستگاه های اجرایی برای تهدیدات باید همیشه فعال باشد.

وی با طرح این مسئله که امروز موضوع ریزش ساختمان متروپل در آبادان موجب ناراحتی در کل کشور شده است، یادآور شد: براساس گزارش های دریافتی در شهر محمدیه قزوین نیز یک ساختمان چندطبقه مسکونی وجود دارد که به طور کامل امنیت ندارد و مسوولان استانی باید هر چه زودتر برای این موضوع تدبیری بیاندیشند که شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی تصریح کرد: قزوین به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی و یک مرکز شریانی شمال به جنوب و شرق به غرب باید به دنبال کاهش آسیب پذیری در حوزه پدافند غیرعامل باشد.
معاون امور استان های پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان قزوین سال گذشته ارائه شده داده شده و امیدواریم مورد توجه دستگاه های استانی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در شورای پدافند قزوین اسنادی که در کمیته دائمی پدافند کشور تولید و مصوب شده بود در اختیار استادار قزوین قرار گرفت تا به آن عمل کنند.

رحیمی بیان کرد: باتوجه به دستور و تاکید رییس جمهور موضوع رسیدگی به وضعیت ایمنی ساختمان ها باید در حوزه پدافند غیرعامل استان به صورت جدی تری مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: استان قزوین دربحث پدافند غیر عامل پیشتاز می باشد

 

 

 

 

کدخبر: 787035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟