اشتراکات شهرها را برای توسعه متوازن کشور به کار بگیریم

به گزارش رکنا از اصفهان،علی نجفی ادامه داد: هر کدام از ما در این کمیسیون ظرفیت­هایی داریم که باید با همکاری در قالب به کارگیری ارتباطات گوناگون سازمانی و هم افزایی در استفاده از امکانات در یک راستا حرکت کنیم چرا که حرکات پراکنده و یا موازی کاری باعث می­شود برآیند عملکردها خنثی شود.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از رقابت­های ناسالم، افزود: اگرچه گاهی رقابت لازم است اما اگر فضای رقابتی سالم نباشد و هرکس بخواهد با خودداری از انتقال دانش و تجربه، به تنهایی در راس و رتبه برتر قرار بگیرد، در سطح کشور به نتیجه خوبی نخواهیم رسید.

نجفی با تأکید بر توسعه متوازن، اضافه کرد: لازمه رشد برخورداری از توازن است در حالی که گاهی در زمینه رشد رقابت منفی داریم و به سوی اختفای تجارب و اندوخته­ها پیش می­رویم که بنده از منتقدین این موضوع هستم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران افزود: برای پرهیز از رشد تک بعدی و حرکت به سمت توسعه لازم است مشترکات را به جهت هم افزایی و با رویکرد توسعه محور سرلوحه کار قرار بدهیم.

وی ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری جشنواره انتخاب بهترین عملکرد یا بهترین فعالیت، اضافه کرد: اعتقاد دارم با استفاده از ظرفیت موجود و همراهی اعضای مجمع برای به اشتراک گذاری تجارب موفق، می­توان بهترین عملکرد را ارائه داد و با برگزاری این جشنواره و تعیین جایزه برای آن می­توان به ایجاد فضای رقابتی مثبت  در زمینه ارائه بهترین عملکرد کمک کرد.

نجفی با تأکید بر موضوع محوری در نشست­ها و جلسات، بیان کرد: در مسیر نشست­های مجمع باید به رویکردی برسیم که جلسه برای جلسه نداشته باشیم بلکه هدف جلسات تعیین شده باشد و کمیته­ها فعال شوند و به طور منظم خوراک نشست­ها را آماده کنند تا در سیاستگذاری نشست­ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به لزوم مستندسازی خروجی نشست­ها، بیان کرد: پیشنهاد می­کنم سامانه­ای ایجاد شود که مصوبات و موضوعات جلسه در آن ثبت شود و قابل دسترسی باشد تا مصوبات کمیسیون­ها و کمیته­ها و همچنین تجارب این نشست­ها برای مدیران، مسئولان و اعضای دوره­های بعدی قابل استفاده باشد.

 

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 784604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟