ایجاد ۱۹۰ کیلومتر آتش‌بُر در مناطق جنگلی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا از یاسوج، با شروع فصل گرما احتمال آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس، اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش سطح آتش‌سوزی‌ها و میزان خسارات به منابع ملی و نسل‌های آینده، اقداماتی است که از سوی دستگاه‌های متولی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد. 

اسلام جاودان‌خرد، از اقدامات محیط زیست در حوزه آتش‌بر خبر داد و گفت: محیط بانان با سه دستگاه تراکتور در مناطق حفاظت شده گرمسیر تا سردسیر بیش از ۱۹۰ کیلومتر آتش‌بر ایجاد کردند. 

وی به کوهستانی بودن مناطق تحت مدیریت محیط زیست در استان اشاره کرد و افزود: کوهستانی بودن اغلب مناطق استان باعث شده که اقدامات اطفاء حریق با کندی و سختی فراوانی انجام گیرد، بنا بر این اتخاذ فعالیت‌های خودکنترلی آتش ضروری است. 

جاودان‌خرد افزود: به‌منظور پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی و مرتعی، اداره محیط زیست استان ایجاد آتش‌بر را در دستور کار خود قرار داد و در همین راستا بیش از ۱۹۰ کیلومتر آتش‌بر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در حوزه گرمسیر و سردسیر ایجاد کرده و محیط بانان همچنان روزانه مشغول ایجاد آتش‌بر هستند. 

وی عنوان کرد: بی‌توجهی و سهل‌انگاری بعضی از افراد هنگام حضور در عرصه‌های جنگلی احتمال وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها را افزایش داده که با ایجاد آتش‌بر در این مناطق امکان گسترش حریق‌های احتمالی تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. 

جاودان‌خرد از مردم و کشاورزان خواست که از آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و باغ‌های حاشیه مناطق حفاظت‌شده خودداری کنند و همچنین با رها کردن شیشه و پلاستیک در جنگل و بر اثر افزایش دما و تابیدن خورشید آتش‌سوزی ایجاد می‌شود.

کدخبر: 783285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟