۶۴ قلم تجهیزات اطفاء حریق در گچساران توزیع شد

به گزارش رکنا از یاسوج، اسلام جاودان خردصبح امروز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در این خصوص گفت": فرا رسیدن فصل گرما این هشدار را به ما می‌دهد که مراقب وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل و مرتع باشیم. 

وی با اشاره به اینکه شناسایی نقاط بحران ساز و تجهیز جوامع محلی با وسایل اطفاء حریق از ضروریت‌های جلوگیری فیزیکی از شروع آتش است گفت: طی سال جاری با کمک تشکل‌های زیست محیطی کارگاه‌های آموزشی اطفای حرق در سطح استان وشهرستان ها، ساکنین مناطق بحرانی و نیمه بحرانی برگزار شد تا جوامع محلی آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه مهار حریق علل و عوامل حریق را دیده باشند اما در کنار آموزش تامین و تجهیز آنان به وسایل اطفاء حریق نیز ضرورت داشت. 

جاودان خرد افزود: با همکاری محیط زیست و تسهیلگری تشکل نهضت سبز زاگرس، بنیاد یاران عشق بخش قابل توجهی از تجهیزات اطفاء حریق را تامین کرد. 

سرپرست حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: تجهیزات اطفای حریق تامین شده توسط بنیاد یاران عشق شامل، دمنده، لباس اطفاء حریق، اره، بیل، دستکش، چفیه، گتر، کوله پشتی، کلاه ایمنی، آفتاب گیر، بی‌سیم، جعبه کمک‌های اولیه و نقاب می‌باشد. 

وی ضمن تشکر از تشکل نهضت سبز زاگرس و بنیاد یاران عشق با اشاره به تداوم این کمک‌ها برای سایر شهرستان‌ها گفت: امیدواریم شاهد آتش سوزی نباشیم اما شرط عقل است که تامین تجهیزات کنیم، خوشبختانه آنگونه که هماهنگی شده این تجهیزات برای سایر شهرستانها نیز پیش بینی و در روزهای آتی توزیع خواهد شد.

کدخبر: 780281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟