ویزیت رایگان مردم نقاط محروم تویسرکان توسط هلال احمر و بسیج پزشکی

به گزارش رکنا در همدان، مریم زبده  عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی به مناسبت یکصدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با شعار یک قرن خدمت بی منت جمعیت هلال با بیش از ۳۳ برنامه در آستانه کنگره هشت شهید استان همدان درتویسرکان برگزار خواهد شد.

وی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این هفته به دیدار با امام جمعه شهرستان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان، رئیس و پرسنل درمانگاه شهدای سپاه، داروساز جهادی، شهردار سرکان، اعضای شورای اسلامی سرکان و رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه دانش آموزی اجرای زنگ هلال، برپایی مسابقه طناب کشی، برگزاری کارگاه خلاقیت، آموزش‌های امدادی به زبان کودکانه بین دانش آموزان در این هفته از دیگر برنامه‌های برگزار شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر تویسرکان خاطرنشان کرد: به مناسبت این هفته، همایش پیاده روی جمعیت هلال احمر تا تپه نورالشهدا ویژه پرسنل امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، اعضای جوانان و مربیان آموزشی برگزار خواهد شد.

زبده در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه به منظور ارج نهادن به مقام والای شهدا و ترویج فرهنگ روحیه ایثار و شهادت در بین اعضا مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام انجام گرفت، افزود: از برنامه‌های دیگر می‌توان به برنامه زیارت عاشورا در تپه نورالشهدا، ویزیت رایگان کاروان سلامت در روستاهای محروم با همکاری بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی، برپایی ایستگاه سلامت در محل مصلای نماز جمعه، آموزش‌های ایستگاهی شامل احیای قلبی ریوی، آشنایی با کیف کمک‌های اولیه، شرکت پرسنل و اعضادر نماز جمعه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نیابت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و خانه هلال این نهاد به خانواده محرومین و سالمندان سرکشی انجام شده و بین خانواده‌های آنان بسته‌های غذایی توزیع شد، به اجرای برنامه حمایت ماندگار (اهدا خون داوطلبانه وقرارمهربانی) در بیستم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های امداد و نجات شهید ملکی سه راهی فرسفج و پایگاه امداد جاده‌ای شهید رحمت علی جعفری فر خیرآباد به منظور عرض تبریک این هفته بازدید صورت گرفت.

سرپرست هلال احمر تویسرکان با بیان اینکه فراخوان عضویت در حوزه‌های جوانان و داوطلبان در طول سال انجام می‌شود، تصریح کرد: این هفته، فرصتی برای ارائه خدمات بشردوستانه توسط داوطلبین خواهد بود.

زبده در پایان اظهار کرد: با کار جهادی و روحیه انقلابی تمامی دستگاه‌ها در راستای توسعه گام دوم انقلاب بنا به سخنان رهبر انقلاب اسلامی باید گام‌های استوار و محکمی برای عزت و سربلند انقلاب برداریم.

 

کدخبر: 783048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟