ارائه خدمات توانبخشی به ایثارگران مکمل درمان آنهاست

به گزارش حبرنگار رکنا ازقزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در یازدهمین همایش معاونان اداری، مالی و پشتیبانی موسسات فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار سراسر کشور که در موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین برگزار شد، گفت: ساخت این موسسه از سال 88 کلید خورد که به دلیل کمبود اعتبارات در سال 99 به بهره‌برداری رسیده که البته هنوز تجهیز آن تکمیل نشده است.

وی افزود: جانبازان و معلولان که از نظر حرکتی دچار محدودیت هستند بیشتر منتظرند تا از امکانات بخش توانبخشی موسسه یاد شده استفاده کنند.

حقایق‌پور گفت: در برپایی و حراست از انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام همواره علیه انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های بزرگی از جمله هشت سال دفاع مقدس را طراحی کردند که برخی رزمندگان اسلام در دفاع از این انقلاب به مقام جانبازی نایل شدند.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از نظام، بسترهای خوبی را با ارائه خدمات از جمله در حوزه درمان برای زندگی جانبازان در نظر گرفتند تا آنها مشکلات درمانی کمتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات توانبخشی به ایثارگران مکمل درمان آنهاست و موجب حفظ و ارتقای سطح سلامت این قشر معظم جامعه می‌شود، گفت: هر چقدر این خدمات‌ به نحو مطلوبی به ایثارگران ارائه شود، رضایتمندی جامعه هدف ارتقا می‌یابد.

حقایق‌پور افزود: موسسات فرهنگی، ورزشی و توانبخشی با رویکرد ارائه خدمات توابخشی در همه استان‌های کشور به جزء یک یا دو استان ایجاد و احداث شده تا جانبازان با استفاده از آن، سطح سلامت خود را ارتقا دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین امکانات لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در موسسه یاد شده، وجود دارد که باید مدیران با برنامه‌ریزی خود، فضا و بستر مناسب را جهت بهره‌گیری از آن برای علاقمندان فراهم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مدیران موسسات باید به نحوی مدیریت کنند که با کسب درآمدزایی بتوانند هزینه‌های آن را پوشش دهند تا مشکلی در ارائه خدمات به وجود نیاید.

در ادامه این مراسم حجت‌الله امانی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کشور به صورت وبیناری برای حاضرین به سخنرانی پرداخت.

گفتنی است در این مراسم، حمید نصیری‌مقدم معاون اداری، مالی و پشتیبانی، محمد عبدی مدیر مالی، مهدی کرمی مدیر منابع انسانی و امیرحسین لواسانی حسابرس موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کشور و یدالله محمدبیگی سرپرست موسسه ایثار استان قزوین حضور داشتند

 

کدخبر: 780053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟