با ورود دستگاه قضایی 3 واحد تولیدی تعطیل احیاء شد/ بازگشت به کار 135 نفر

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، میرحسین حسینی در تشریح اقدامات دادگستری شهرستان بویین زهرا در راستای رفع موانع تولید و تحقق شعار سال و سیاست اقتصاد مقاومتی در طی سال گذشته، گفت: دستگاه قضایی علیرغم اینکه در حوزه صنعت و تولید وظیفه مستقیم ندارد، اما در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه در این حوزه ورود جدی داشته و تاکنون با اقدامات دستگاه قضایی بخش قابل توجهی از موانع تولید برداشته شده و از مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران گره‌گشایی شده است.

وی افزود: بر همین اساس دادگستری شهرستان بویین زهرا نیز در بحث گره‌گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ورود جدی داشت و مسائل این حوزه به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و در سال گذشته نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در این شهرستان به صورت مستمر برگزار و مصوبات خوبی به تصویب رسید.

این مقام قضایی استان به اقدامات دادگستری شهرستان در سال 1400 پرداخت و اظهار داشت: طی سال گذشته تعداد 9 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان برگزار شد و مسائل و مشکلات 28 واحد صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مصوبات صادره مشکلات 12 واحد تولیدی در این شهرستان مرتفع شد.

حسینی در ادامه بیان داشت: همچنین در جهت عارضه یابی از مشکلات، تعداد 18 مورد بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی با حضور مسئولان قضایی و مدیران دستگاه های اجرایی برنامه‌ریزی و انجام شد و بر اساس پیگیری های صورت گرفته 3 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل این شهرستان احیاء و به چرخه تولید بازگشت.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به مجموع اقدامات و حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید، زمینه بازگشت به کار 135 نفر فراهم شد و دستگاه قضایی نسبت به حل مشکلات کارگری نیز اهتمام ویژه دارد.

رییس دادگستری شهرستان بوییین زهرا در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز رفع موانع تولید و گره‌گشایی از مشکلات حوزه صنعت و تولید در راستای تحقق شعار سال و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در دستور کار دادگستری شهرستان قرار دارد و امیدواریم با مجموعه تلاش ها تا حد توان امنیت اقتصادی را برای فعالان این حوزه فراهم نمود تا دغدغه‌ای جز مقوله تولید نداشته باشند.  

 

 

کدخبر: 781616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟