مریوان رکورددار کشف ماینر در کردستان/ کشف ۳۱۵ ماینر غیرمجاز در این شهرستان

به گزارش رکنا از کردستان؛  عبدالرحمن مرادی مدیر توزیع برق شهرستان مریوان، کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت‌های این مدیریت جهت حفظ پایداری شبکه عنوان کرد وگفت: از ابتدای طرح کشفیات ماینر تاکنون ۳۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان مریوان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی و کشف شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان اظهار داشت: میزان برق مصرفی دستگاه های کشف شده معادل مصرف روزانه ۳۲۰۰مشترک خانگی است.

مرادی اظهار داشت: در مجموع ارزش این تعداد ماینر کشف شده در شهرستان مریوان بالغ بر ۸ میلیارد تومان توسط کارشناسان تعیین شده است.

وی همکاری مردم در شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را یکی از بهترین گزینه‌های مقابله با این موضوع عنوان کرد و خاطرنشان کرد: قریب به ۲۲ درصد ازمراکز کشف شده در این شهرستان با استفاده از گزارش های مردمی شناسایی شده اند که ۹۰ درصد آنها در بخش خانگی بوده است.

مرادی درادامه با اشاره به اینکه تنها طی چند روز اخیر بالغ بر ۱۴ دستگاه ماینر در مریوان کشف و ضبط شده است، افزود: مطابق دستورالعمل ارسالی ازسوی توانیر این اقدامات با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی صورت گرفته و پرونده متخلفان جهت پیگرد قانونی تحویل نهادهای امنیتی و قضایی شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در پایان از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز سریعأ موضوع را از طریق ۳ شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات برق، ۱۱۰ پلیس انتظامی و یا شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی  و اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

 

کویستان عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 781075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟