کمک ۸ میلیاردی مردم قم به مددجویان کمیته امداد در ماه رمضان

به گزارش رکنا از قم، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت‌های کمیته در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اوج فعالیت کاری در مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه رمضان است، این ماه فرصتی است برای اینکه ریشه فقر‌ زدایی درمان شود، ماه رمضان نماد معنویت در حکومت دینی است.

 

وی در رابطه با کمک‌های مردمی و خیرین در ماه رمضان گفت: سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان در مناسک ماه رمضان و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فطریه جمع‌آوری شده بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ حدود ۸ میلیارد تومان در ایام ماه مبارک رمضان و در بحث فطریه در پایان شمارش اولیه حدود ۲ میلیارد تومان پول نقد جمع‌آوری شده است.

 

مسعودیان راد افزود: کل مبلغ فطریه سال ۱۴۰۱ با همکاری بانک‌های عامل تا قبل از ظهر روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز شد، در جلسه‌ای که با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران استانها داشتیم این اتفاق برای اولین بار است که در کل کشور رخ می‌دهد و ما در استان قم این امر پسندیده را انجام دادیم.

 

مدیرکل کمیته امدا خمینی(ره) استان قم در خصوص بحث اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از کل مشاغل جدید توسط کمیته امداد پوشش داده شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این آمار بالای ۵۰ درصد برود، از مجموع مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) سهم بانوان ۴۵ درصد و سهم آقایان ۵۵ درصد بوده است.

 

وی افزود: طبق بررسی سازمان مرکزی ۱۰۲ درصد از برنامه‌های اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد استان قم محقق شده است، در بحث اعتبار اختصاص داده شده به مشاغل در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان به مشاغل تخصیص داده شد و ۲ هزار و ۶۰ طرح اشتغال زا در سال گذشته رقم خورد.

 

مسعودیان راد تصریح کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در سال گذشته توسط مجموعه کمیته امداد ایجاد شد و حدود ۵۰۰ مورد کاریابی و معرفی افراد تحت پوشش به صاحبان مشاغل را داشتیم، تاکید من بر این است که با اهتمام بیشتری بحث اشغال‌زایی و کارآفرینی دنبال شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در خصوص طرح‌های اشتغال‌زا در سال جاری گفت: با همکاری معاون اشتغال زایی کمیته امداد استان قم و حساسیت‌هایی که داشتیم برنامه‌ریزی شده که حدود ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شود، البته ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا بیش از آمار برای مسئله اشتغال‌زایی کمک و تسهیلات ارائه دهیم.

 

وی ادامه داد: باتوجه به دستور مقام معظم رهبری در خصوص دانش بنیان این موضوع در اولویت طرح‌های اشتغال زا ما است، با همکاری پارک علم و فناوری استان و دانشگاه‌ها این طرح با تشکیل یک اداره با جدیت دنبال خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم تاکید کرد: محور بعدی اقدامات ما در بحث اشتغال‌زایی، فراهم کردن بستر کار در بین مردم روستاها است، اگر کشور بخواهد به سامان برسد باید بیش از گذشته به توسعه روستاییان اهمیت داده شود و جاذبه‌های روستایی افزایش پیدا کند.

 

وی افزود: مشکلاتی که این روز‌ها بر جامعه حاکم است ناشی از پدیده‌ای به نام گریز از روستا به دلیل کمبود امکانات است، در سال جاری برای تحقق اینکه در روستاهای بدون بیکار باشیم و یا کمتر بیکار داشته باشیم اقدامات موثری با همکاری دستگاه‌ها خواهیم داشت، ایجاد شغل و شبکه اشتغالی پویا از برنامه‌های مهم ما در سال جاری است.

 

مسعودیان راد در پایان گفت: ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در اولویت کل طرح‌های ما است، بانوان به دلیل اینکه بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند در این راستا می‌کوشیم تا بیشترین همکاری را داشته باشیم، علاوه بر آن گاهی اوقات بانوان با کمترین امکانات یک کارگاه و یا کاری را شروع می‌کنند که بسیار سودآور است به همین منظور از بانوان برای راه اندازی کسب و کار حمایت می‌کنیم.

نظری / قم

کدخبر: 779322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟