تشدید نظارت برچرخه تامین و توزیع کالاهای اساسی در قم

به گزارش رکنا از قم، در راستای مدیریت هرچه بهتر بازار و تامین پایدار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دراستان قم، دستگاه‌های مرتبط با این حوزه با استفاده از همه‌ امکانات دراختیارشان وارد میدان شدند تا به مردم در خصوص عرضه گسترده و مستمر همه اقلام به خصوص آن‌هایی که بیشتر مورد احتیاج است، اطمینان خاطر لازم را بدهند.در همین رابطه خبرنگار ایرنا با شماری از مسئولان مرتبط با این موضوع به گفت‌وگو پرداخت و نظر آنان را در خصوص آخرین وضعیت بازار استان جویا شد.

 

کمبود کالای اساسی در قم نداریم

پیرامون این موضوع سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید بر اطمینان بخش بودن ذخیره کالاهای اساسی، گفت: هیچ گونه نگرانی از کمبود کالاهای اساسی و مصرفی مردم در سطح این استان احساس نمی‌شود.

اکبر ابدالی ادامه داد: با برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در سطح استان کالاهای اساسی به وفور موجود و در معرض فروش  می‌باشد و طی روزهای آینده روند بهتری را هم دنبال خواهد کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به استقبال مطلوب مردم از فروشگاه بزرگ و زنجیره ای، اضافه کرد: میزان توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر اساس میزان فروش و اطلاعاتی است که توسط این فروشگاه‌ها در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود، است.

وی بیان کرد: وضعیت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در قم به صورت مستمر توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی رصد و اقدام‌های لازم برای سهولت دسترسی مردم به این کالاها انجام می شود، همچنین سطح نظارت بر بازار استان به منظور برخورد با هرگونه تخلف احتمالی تشدید شده‌است.

ابدالی درپایان خاطرنشان کرد: مردم هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، عدم شفافیت قیمت وغیره را سریعا با برقراری تماس با سامانه ۱۲۴با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند.

طرح نظارت مردمی برای رصد کامل بازار در قم اجرا می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت:‌ در راستای رصد هرچه دقیق‌تر بازار کالاهای اساسی در استان درکنار حضور بازرسان ویژه از ظرفیت‌ نظارت مردمی در قالب گروه‌های جهادی، بسیج و سایر تشکل‌های علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه،‌ استفاده خواهد شد.

محمد رضا حاجی‌رضا بیان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم موضوع تامین امنیت غذایی مردم استان است که شامل برنامه‌ریزی و فعالیت در تمام بخش‌های تولید، توزیع و نظارت بر بازار محصولات می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار در تامین امنیت غذایی مردم، افزود: به منظور مدیریت واحد درچرخه تولید تا توزیع محصولات، علاوه بر مساله تولید مواد غذایی مورد نیاز مردم، کار نظارت بر نحوه توزیع آن نیز برعهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: درجریان این نظارت‌ها به دنبال تسهیل بسترهای مورد نیاز برای تامین هرچه مطلوب‌تر محصولات غذایی مورد نیاز مردم به خصوص در رابطه با کالاهایی همچون گندم، برنج، روغن، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر و سایر محصولات راهبردی هستیم.

حاجی رضا با اشاره به لزوم مقابله با هرگونه تخلف همچون گرانفروشی و کم‌فروشی در بازار گفت: برای اجرای موفق این طرح نظارتی، هماهنگی لازم میان سازمان جهاد کشاورزی قم و اصناف استان شکل گرفته‌است و ما اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این رابطه موجب امنیت و آرامش بیشتر بازار می‌شود.

وی بیان داشت: در همین خصوص جلسه‌های هماهنگی و توجیهی استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی در راستای نظارت، بازرسی و تنظیم بازار محصولات راهبردی در قم به صورت مستمر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود تا تمامی اقدام‌های لازم برای اجرای موفق و هدفمند طرح با همکاری کامل نهادهای متولی باشد.

قیمت نان‌های سنتی در قم تغییر نمی‌کند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز دراین رابطه گفت: قیمت‌ نان‌های سنتی مورد استفاده مردم در سطح استان تغییر نمی‌کند و افزایش نخواهد یافت.

سعید محمدی بیان کرد: آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی تولید کننده نان‌های سنتی فعال در قم همچون گذشته تامین شده و نانوایان نیز نان مورد نیاز مردم را با همان قیمت قبل عرضه می‌کنند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: نظارت برنحوه فعالیت نانوایی‌های استان با همکاری نهادهای متولی افزایش می‌یابد و با هرگونه گران‌فروشی و یا تعطیل کردن واحد نانوایی با هدف تغییر قیمت نان سنتی مورد نیاز مردم در سطح استان قم بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: وضعیت تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی فعال درقم برای تولید نان مصرفی مردم استان در شرایط مطلوبی است و هیچ جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد و مردم می‌توانند نان سنتی مورد نیاز خود را همچون گذشته و با همان قیمت تهیه کنند.

محمدی تاکید کرد: موضوع افزایش قیمت برای نان‌های سنتی مورد مصرف مردم همچون سنگک، بربری، لواش و تافتون به هیچ عنوان مطرح نیست.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ و اقدام‌های لازم برای تامین آرد و نان مورد نیاز مردم قم در جریان برگزاری جلسه‌های کارشناسی با حضور دستگاه‌های متولی در سطح استان صورت گرفته‌است و اداره کل غله قم در این خصوص آمادگی کامل دارد.

 

نظری / قم

 

کدخبر: 778510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟