معلم  کرمانشاهی، دانش آموزان خسته را سرپا کرد + فیلم
حجم ویدیو: 16.73M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شغل معلمى یک حرکت والای آموزشی است از انبیا تا اولیا، فلاسفه و علما و تا فرهنگى‌‌هایی که امروزه در جامعه فعال و کوشا هستند چرا که در عالم هیچ موجودى به پایه انسان نمى‌‌رسد و هیچ شغلى به پایه انسان‌‌سازى نمى‌‌رسد، پس شغل معلمی بسیار بزرگ و شریف است.

هر چه شغل عظیم باشد، مسئولیت به همان مقدار بزرگ و عظیم است. معلم امانت‌دارى است که انسان امانت اوست. همه سعادت‌‌ها و همه شقاوت‌ها انگیزه‌‌اش از مدرسه‌‌هاست و کلیدش دست معلمین است. پس می توان گفت که معلمی عشق است.

بمناسبت هفته معلم به سراغ یکی از معلمان کرمانشاهی رفتیم. سرکار خانم فاطمه امیری متولد سال 1368 و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است که حدود دو سال است بعنوان مدیر آموزگار در مدرسه 17 نفره روستای کامران بیگ رضا بخش گهواره شهرستان دالاهو مشغول به فعالیت است. وی مولف ۴ کتاب در حوزه پرورش و آموزش و ۱۵ مقاله است.

این معلم در روز اول کار خود بدلیل شرایط کرونا، با مدرسه ای مخروبه و دانش آموزانی خسته مواجهه می شود، اما تلاش و جدیت وی باعث می شود که اکنون این مدرسه و دانش آموزان سرآمد باشند.

با هزینه شخصی، مدرسه را سامان می دهد و برنامه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را در کنار تدریس تحت عنوان چهارشنبه های هنری برپا می کند.

آموزش نقاشی، زبان انگلیسی و عربی، جشن تولد و یلدا برای دانش آموزان، آموزش مزرعه، چاپ روی سنگ، کار دستی، خیاطی، آموزش مهارت های زندگی شامل نه گفتن، احترام به والدین، استعداد یابی و... ازجمله اقدامات خانم امیری در این مدرسه است که باعث شده اکنون خود دانش آموزان پا به پای او برای پیشبرد اهداف آموزشی حرکت کنند.

در گوشه گوشه این کشور هستند معلمانی که با از خودگذشتگی درحال تعلیم و تربیت آیندگان این کشور هستند که خانم فاطمه امیری نمونه ای از این معلمان عزیز است و امیدواریم این معلم ساعی در ادامه نیز بتواند در پیشبرد اهداف خود ثابت قدم بماند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

 

 

کدخبر: 779305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟