دستور استاندار لرستان برای راه‌اندازی سامانه آمار و اطلاعات مسکن/ پلمب مشاوران املاک بدون مجوز در دستور کار قرار گرفت

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در جلسه بررسی افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجازه بها در سطح استان لرستان، اظهار داشت: هفته گذشته خبری مبنی بر قرارگرفتن لرستان در بین اولین استانها در بحث رشد اجاره بها منتشر شد که جای تأسف دارد و از طرفی این آمار باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی شهرهای لرستان برای توسعه ساخت مسکن کمبود زمین دارند، افزود: مردم لرستان زمانی با کمترین بها و حتی به صورت رایگان میزبان جنگ زدگان سایر استانها بودند و این نوع برخوردها از خصلت‌های خوب مردم لرستان است و امروز باید ببینیم چرا به این شکل شاهد افزایش اجاره بها و چنین برخوردهایی هستیم و باید این قضیه به طور دقیق بررسی شود.

استاندار لرستان تاکید کرد: مشاوران املاک فاقد مجوز باید مورد رسیدگی قرار گیرند و دفاتر آنها پلمب شود چرا که فعالیت این بنگاه‌های بدون مجوز در افزایش نرخ اجاره بها مسکن موثر است.

وی با بیان اینکه نظارت باید در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: قانون موجود در بحث مسکن باید اجرا شود.

زیویار گفت: در کوتاه مدت یک سری مکانیزم‌ها باید مورد تاکید باشد و مشاوران فاقد مجوز پلمب شده و آنهایی هم که مجوزشان باطل شده یا تمدید و یا پلمب شوند و در کوتاه مدت همه مشاوران املاک باید ذیل قانون قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی تیغ دو لبه است و باید از این ظرفیت برای فرهنگ سازی استفاده شود، افزود: سامانه اطلاعات مسکن نیز باید در اسرع وقت طی جلسه‌ای بررسی شده و راه اندازی شود تا فعالیت‌های این حوزه به شکل درست قابل نظارت باشد.

استاندار از روند رو به رشد توسعه مناطق حاشیه نشین در شهرهای مختلف انتقاد و تصریح کرد: شهرداری‌ها چکار می‌کنند و چکار می‌توانند بکنند که جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها گرفته شود؛ امروز شاهد افزایش ساخت و ساز در مناطق حاشیه نشین هستیم و باید برای جلوگیری از این ماجرا در اسرع وقت جلساتی برگزار شده و رسیدگی شود.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 778089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟