صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در استان لرستان ایجاد شود

به گزارش رکنا از لرستان، فرهاد زیویار امروز در حاشیه جلسه با مدیرعامل شرکت پگاه کشور که به‌منظور همکاری، جذب سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی گاوداری صنعتی و تأمین شیر مورد نیاز استان لرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم این جلسات منجر به اقدام ‌‌و عمل شود و ماحصل آن تولید و اشتغال را برای مردم این استان به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لرستان جزو چهارمین یا پنجمین استان‌های  کشور در حوزه دامپروری است، افزود: این استان علی‌رغم داشتن مزیت و رتبه خوب دامپروری در کشور به‌لحاظ صنایع شیر حائز رتبه 12  است که باید این نقیصه بررسی و برطرف شود.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه راه‌اندازی صنایع شیر لرستان قبل از انقلاب بوده  و سابقه وجود این صنعت در این استان به نیم‌قرن می‌رسد، عنوان کرد: باید به صنایع شیر استان لرستان نگاهی کارشناسی  شود و در چارچوب سیاست‌های کنونی شرکت صنایع شیر ایران قرار بگیرد.

وی بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در لرستان تأکید و بیان کرد: زیرساخت‌های اولیه برای ایجاد صنایع تبدیلی شیر در این استان فراهم است  و از جهت تأمین اعتبارات وضعیت خوبی در لرستان داریم.

زیویار با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌ جمهور به با صرف‌نظر از بودجه عمرانی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های این استان در نظر گرفته شده‌ است، گفت: این فرصت مغتنمی است تا صنایع تبدیلی شیر در استان لرستان ایجاد شود و می‌توان تا سال 1402 از این اعتبارات استفاده کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه شرکت پگاه استان لرستان ظرفیت تولید 350 تا 400 تن محصول را دارد و می‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه لرستان  جزو پنج استان اول کشور به‌ لحاظ دامپروری است اما هنوز دو سوم خوراک شیر خام از استان‌های غیردامپروری وارد می‌‌شود که این جای تعجب و سؤال دارد.

زیویار گفت: شاهد طرح‌های ناقص و نیمه‌تمام در استان لرستان هستیم و باید سیاست‌های انجام کار باهم تطابق لازم را داشته باشد؛ چنانچه به زبان مشترک برسیم قطعا جلسات به اقدام ‌و‌ عمل منجر می‌شود.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 777274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟