شرکت 25 استان در جشنواره فرهنگ اقوام ایران/ ۵ استاندار غرب کشور به لرستان می‌آیند

به گزارش رکنا از لرستان، سید امین قاسمی با اعلام این خبر گفت: تابحال 25 استان آمادگی خود را جهت شرکت در این جشنواره اعلام کردند البته تعدادی از استانها وارد خرم آباد شدند و غرفه های خود را تحویل گرفتند .

وی افزود: در کنار جشنواره فرهنگ اقوام که پنجمین جشنواره است و دومین جشنواره ملی است که در استان برگزار میشود برنامه های حانبی نیز برگزار می گردد که نمایشگاه صنایع دستی ، سوغات و برپایی سیاه چادرها و پخت غذاهای سنتی از اهم این برنامه هاست.

قاسمی ادامه داد : همچنین نمایشگاه توانمندی های استان لرستان همچون کشاورزی ، دامپروری و صنایع وابسته و صنایع و معادن جهت آشنایی سرمایه گذاران برپا خواهد شد .

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه همایش روسای انجمن دفاتر مسافرتی استانهای کشور برگزار میشود اظهار داشت : در این نمایشگاه همه روسای انجمن دفاتر مسافرتی کشور در خرم آباد طی نشستی ظرفیتهای گردشگری استان را بررسی می نمایند و امیدواریم بتوانیم در این نشست ها در خصوص برقراری تورهای گردشگری به لرستان و همچنین توسعه پروازهای فرودگاه خرم آباد اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به حضور هنرمندان موسیقی در این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه بصورت روزانه و با حضور هنرمندان موسیقی لرستان و سایر استانها موسیقی زنده سنتی اجرا خواهد شد.

سید امین قاسمی همچنین از برگزاری همایش استانداران غرب کشور در خرم آباد خبر داد و تصریح کرد :همایش توسعه گردشگری با حضور استانداران 5 استان غربی ایران در 20 اردیبهشت با هدف کمک به توسعه و رونق گردشگری استان برگزار خواهد شد .

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 778087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟