اجرای ۴۵۰ پروژه محرومیت زدایی توسط سپاه در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،فرمانده سپاه روح الله با تشریح مهمترین اقدامات در یک سال گذشته بیان کرد: ۲۲ قشر تخصصی در سپاه برای انجام فعالیت های مختلف سازماندهی شده اند. محوریت اجرای برنامه ها بر پایه هیئت های اندیشه ورز بسیج است و تقویت هیئت های اندیشه ورز برای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری از ضرورت های مهم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی گفت: به برکت طنین انداز شدن روحیه بسیجی و تفکر انقلابی در میان جوانان و در راستای خدمت به مردم و محرومیت زدایی ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شد که در عرصه های مختلف به شکل تخصصی خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در سطح استان مرکزی بیش از ۷۶۰ صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که بیش از ۳۰ هزار نفر در این صندوق ها سازماندهی شده اند و همچنین ۵۰ تعاونی تشکیل شده است.

سردار کریمی ادامه داد: به برکت راه اندازی نهضت کمک مومنانه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت سپاه و بسیج تهیه و توزیع شده و همچنین بیش از ۵۰ نوع خدمت در قالب طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم ارائه شده است.

وی اضافه کرد: بدنبال برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی طرح هر خدمت به نام یک شهید از سال ۹۸ در استان مرکزی راه اندازی شد که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ پروژه محرومیت زدایی در استان انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه نهضت ساخت مسکن برای محرومین از اقدامات مهم کنگره شهدای استان مرکزی است، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ مسکن محرومین تحویل ولی نعمتان انقلاب شده است و جهادگران بسیجی همچنان در این نهضت با ثبات قدم خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک به ازدواج آسان جوانان از اقدامات مهم در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی بود، افزود: نهضت اهدای جهیزیه به زوج های جوان کلید خورد و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۵۰ سری جهیزیه به زوج های جوان هدیه داده شد.

سردار کریمی تأکید کرد: امید آفرینی و ایجاد رضایتمندی مردم در روستاها و مناطق محروم و حاشیه نشین از دستاوردهای مهم حضور جهادگران بسیجی در میدان های خدمت رسانی است که در بیش از ۷۰۰ نقطه استان مرکزی نقش آفرینی می کنند.

وی بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در راستای تحقق جهاد تبیین و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و مناسبت های ملی، دفاع مقدس و مقاومت از دیگر اقدامات مهم است که بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تشکیل قرارگاه های محله محور اسلامی در استان در راستای احیای کارکرد مساجد را از دیگر اقدامات سپاه و بسیج در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ قرارگاه در سطح استان تشکیل شده و کار شناسایی ظرفیت های محلات نیز با قوت ادامه دارد و مهمترین اهداف این قرارگاه ها رفع مشکلات مردم و آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور به شکل حضوری از مهمترین اقدامات در انتهای سال گذشته بود، افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان یک رزمایش فرهنگی و تربیتی انجام شد و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سردار کریمی با اشاره به خدمات بهداشت و درمان سپاه بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سپاه به مردم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مراکز درمانی سپاه مورد ویزیت عمومی و تخصصی قرار گرفتند و از خدمات تخصصی نیز بهره مند شدند. و در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی با محوریت واکسیناسیون عمومی بیش از ۱۵۰ هزار دوز واکسن تزریق شد و جهادگران و امکانات مراکز درمانی از ابتدای بیماری تاکنون برای رفع آسیب های کرونا و کنترل بیماری پای کار آمدند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزاری میز خدمت مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی را از دیگر اقدامات مهم سپاه و بسیج خواند و گفت: بیش از ۳۵۰ عنوان میز خدمت در مساجد و محلات استان برگزار و به مشکلات مردم به شکل میدانی رسیدگی شد.

وی با تشریح فعالیت های بسیج اصناف بیان کرد: در راستای کمک به دولت برای تنظیم بازار و نظارت از تولید تا توزیع اقلام اساسی بیش از ۲۰۰ بازرس بسیجی آموزش و سازماندهی شدند و برنامه ها و طرح های موثری توسط بسیج اصناف در طول یک سال گذشته در این راستا از جمله طرح کاسبان امین، طرح یک کاسب یک دانش آموز، کارگاه های آموزشی فقه بازار و طرح استاد شاگردی انجام شد.

سردار کریمی با بیان اینکه در راستای کمک به زندانیان با جرائم مالی غیرعمد و خانواده زندانیان اقدامات موثری در سال گذشته انجام شد، گفت: آزادی ۳۵ زندانی مالی غیرعمد، ارائه مشاوره های تخصصی حقوقی، کارگاه های آموزشی، توزیع بسته های معیشتی و رفع مشکلات خانواده زندانیان از مهمترین آنها است.

وی با اشاره به فعالیت های بسیج کارگری بیان کرد: در راستای کمک به تحقق جهش تولید و رفع موانع تولید اقدامات و طرح های خوبی توسط بسیج کارگری به کارخانجات و واحدهای تولیدی انجام شده که ۸۰۰ ایجاد اشتغال، ۱۵۰۰ تثبیت اشتغال اجرای طرح شهید برونسی، طرح شهید کریمی و توزیع بسته های معیشتی از مهمترین اقدامات انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ایجاد نشاط اجتماعی با محوریت دهکده مقاومت بسیج را از دیگر برنامه ها خواند و افزود: در راستای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اقدامات و برنامه های مناسبی در دستور کار دهکده مقاومت بسیج استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه شهرک شهید سلیمانی در اراک بیان کرد: در راستای نهضت ساخت مسکن در شهرک شهید سلیمانی احداث بیش از هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته که مرحله اول پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در سال جاری رویکرد سپاه حرکت به سمت قوی شدن در همه ابعاد است و با تکیه بر بیانیه گام دوم‌ انقلاب و بیانات نورانی مقام معظم رهبری در این راستا شتابنده حرکت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 773634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟